The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Rui da
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Oliveira, Joana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005
Resumo: This paper analyzes the flow of donations to the Global Partnership for Education in the period from 2011 to 2020, an illustrative case of the problem education funding in the countries of the Global South, especially the countries of Sub-Saharan Africa. A documental corpus was used to answer the questions: who are the donors, what funding do they provide and in what year(s)? As a first step, we identified the actors providing financial support and categorised them. In a second phase, we conducted a descriptive statistic. The analysis shows that there are three countries that stand out as the main donors - United Kingdom, Norway, and Denmark. The analysis also allowed us to conclude that Foundations appear as donors, although their contribution is sporadic, smaller in volume and inconsistent over the years. Private companies have not contributed directly to the fund with money but gave in-kind support.
id UFRGS-27_10e2f7d93727372fecfbada435f97b8a
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/113005
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributionsA Parceria Global pela Educação e o Financiamento da Educação: países, atores e contribuiçõesEducation Funding. Global South. Global Partnership for EducationFinanciamento da Educação. Sul Global. Parceria Global para a Educação.Financiamento da EducaçãoThis paper analyzes the flow of donations to the Global Partnership for Education in the period from 2011 to 2020, an illustrative case of the problem education funding in the countries of the Global South, especially the countries of Sub-Saharan Africa. A documental corpus was used to answer the questions: who are the donors, what funding do they provide and in what year(s)? As a first step, we identified the actors providing financial support and categorised them. In a second phase, we conducted a descriptive statistic. The analysis shows that there are three countries that stand out as the main donors - United Kingdom, Norway, and Denmark. The analysis also allowed us to conclude that Foundations appear as donors, although their contribution is sporadic, smaller in volume and inconsistent over the years. Private companies have not contributed directly to the fund with money but gave in-kind support.Neste texto analisa-se o fluxo de doações para a Parceria Global para a Educação no período de 2011 a 2020, caso elucidativo da problemática do financiamento da educação nos países do Sul Global, principalmente os países da África Subsaariana. Para tal, constituiu-se um corpus documental cuja análise obedeceu a uma estratégia indutiva que visou responder às questões: quem são os doadores, que financiamento disponibilizam e em que ano(s)? Numa primeira fase, procedeu-se à identificação exaustiva dos atores que fornecem apoio financeiro e a sua categorização. Numa segunda fase, conduziu-se uma estatística descritiva. A análise realizada permite inferir que há três países que se destacam em termos absolutos como os principais doadores desse Fundo - Reino Unido, Noruega e Dinamarca. A análise permitiu, ainda, constatar que aparecem como doadores Fundações, embora a sua contribuição seja esporádica, em menor volume e inconsistente ao longo dos anos. O setor privado não faz contribuições financeiras, apenas em espécie.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2021-10-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 11 (2021)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 11 (2021)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 11 (2021)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005/64909Copyright (c) 2021 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Rui daOliveira, Joana2021-10-14T21:19:10Zoai:seer.ufrgs.br:article/113005Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2021-10-14T21:19:10FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
A Parceria Global pela Educação e o Financiamento da Educação: países, atores e contribuições
title The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
spellingShingle The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
Silva, Rui da
Education Funding. Global South. Global Partnership for Education
Financiamento da Educação. Sul Global. Parceria Global para a Educação.
Financiamento da Educação
title_short The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
title_full The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
title_fullStr The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
title_full_unstemmed The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
title_sort The Global Partnership for Education and Education Financing: countries, actors, and contributions
author Silva, Rui da
author_facet Silva, Rui da
Oliveira, Joana
author_role author
author2 Oliveira, Joana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Rui da
Oliveira, Joana
dc.subject.por.fl_str_mv Education Funding. Global South. Global Partnership for Education
Financiamento da Educação. Sul Global. Parceria Global para a Educação.
Financiamento da Educação
topic Education Funding. Global South. Global Partnership for Education
Financiamento da Educação. Sul Global. Parceria Global para a Educação.
Financiamento da Educação
description This paper analyzes the flow of donations to the Global Partnership for Education in the period from 2011 to 2020, an illustrative case of the problem education funding in the countries of the Global South, especially the countries of Sub-Saharan Africa. A documental corpus was used to answer the questions: who are the donors, what funding do they provide and in what year(s)? As a first step, we identified the actors providing financial support and categorised them. In a second phase, we conducted a descriptive statistic. The analysis shows that there are three countries that stand out as the main donors - United Kingdom, Norway, and Denmark. The analysis also allowed us to conclude that Foundations appear as donors, although their contribution is sporadic, smaller in volume and inconsistent over the years. Private companies have not contributed directly to the fund with money but gave in-kind support.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/113005/64909
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 11 (2021)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 11 (2021)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 11 (2021)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050275684417536