Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573 |
Resumo: | This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools. |
id |
UFRGS-27_b496c806c396bc3e6c957c9b8d9fca5f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/67573 |
network_acronym_str |
UFRGS-27 |
network_name_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United StatesAcesso e financiamento da pré-escola: estudo de caso em Millburn, Nova Jersey – Estados UnidosFinanciamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação.FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃOPublic financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education.This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools.Este artigo tem como objetivo apresentar o financiamento e a oferta da pré-escola pública na cidade de Millburn, Nova Jersey. Para tal, foi realizado um estudo de caso abordando alguns aspectos do modelo de financiamento e de acesso à educação nos Estados Unidos, através de dados oficiais e literatura internacional. Verificou-se que o atendimento às crianças de 3 e 4 anos, no município de Millburn, se dá através de um programa de pré-escola, limitado a 48 vagas públicas, porém, não gratuitas, e que a totalidade do atendimento de crianças de 0 a 3 anos ocorre exclusivamente pela rede privada de ensino.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6757310.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573/38753Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCeccon, Ellen CristinaCeccon, Maria Lúcia Lemos2017-12-08T23:00:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/67573Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:00:52FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States Acesso e financiamento da pré-escola: estudo de caso em Millburn, Nova Jersey – Estados Unidos |
title |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
spellingShingle |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States Ceccon, Ellen Cristina Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação. FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education. |
title_short |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
title_full |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
title_fullStr |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
title_full_unstemmed |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
title_sort |
Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States |
author |
Ceccon, Ellen Cristina |
author_facet |
Ceccon, Ellen Cristina Ceccon, Maria Lúcia Lemos |
author_role |
author |
author2 |
Ceccon, Maria Lúcia Lemos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ceccon, Ellen Cristina Ceccon, Maria Lúcia Lemos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação. FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education. |
topic |
Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação. FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education. |
description |
This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573 10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573 |
identifier_str_mv |
10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573/38753 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015) 2236-5907 reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
collection |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository.name.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com |
_version_ |
1797050274721824768 |