Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ceccon, Ellen Cristina
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Ceccon, Maria Lúcia Lemos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573
Resumo: This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools.
id UFRGS-27_b496c806c396bc3e6c957c9b8d9fca5f
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/67573
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United StatesAcesso e financiamento da pré-escola: estudo de caso em Millburn, Nova Jersey – Estados UnidosFinanciamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação.FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃOPublic financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education.This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools.Este artigo tem como objetivo apresentar o financiamento e a oferta da pré-escola pública na cidade de Millburn, Nova Jersey. Para tal, foi realizado um estudo de caso abordando alguns aspectos do modelo de financiamento e de acesso à educação nos Estados Unidos, através de dados oficiais e literatura internacional. Verificou-se que o atendimento às crianças de 3 e 4 anos, no município de Millburn, se dá através de um programa de pré-escola, limitado a 48 vagas públicas, porém, não gratuitas, e que a totalidade do atendimento de crianças de 0 a 3 anos ocorre exclusivamente pela rede privada de ensino.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6757310.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573/38753Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCeccon, Ellen CristinaCeccon, Maria Lúcia Lemos2017-12-08T23:00:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/67573Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:00:52FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
Acesso e financiamento da pré-escola: estudo de caso em Millburn, Nova Jersey – Estados Unidos
title Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
spellingShingle Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
Ceccon, Ellen Cristina
Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação.
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO
Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education.
title_short Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
title_full Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
title_fullStr Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
title_full_unstemmed Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
title_sort Acess and financing of preschool: a case study in Millburn, New Jersey – United States
author Ceccon, Ellen Cristina
author_facet Ceccon, Ellen Cristina
Ceccon, Maria Lúcia Lemos
author_role author
author2 Ceccon, Maria Lúcia Lemos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ceccon, Ellen Cristina
Ceccon, Maria Lúcia Lemos
dc.subject.por.fl_str_mv Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação.
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO
Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education.
topic Financiamento público. Pré-escola. Millburn. Nova Jersey. Educação.
FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO
Public financing. Preschool. Millburn. New Jersey. Education.
description This article aims to present the financing and the provision of public preschool in the city of Millburn, New Jersey. A case study was conducted approaching some aspects of the funding model and access to education in the United States, through official data and international literature. It was found that the provision for children ages 3 and 4 years, in the city of Millburn, is through a preschool program, limited to 48 public spaces, not free of cost, and the entire provision for children 0-3 years is exclusively accomplished by private schools.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573
10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573
identifier_str_mv 10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67573
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67573/38753
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050274721824768