Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Adriana Dragone
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Silva, Bianca Cini da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/122609
Resumo: The present study aims to map the court decisions that discuss educational funding in state courts in the United States of America (US) and analyze the disputes that have adequate education as its main claim. For this purpose, an analysis of litigations in courts between 2017 and 2020 on this issue was carried out. Since the 1960s, the disparity in educational funding has been discussed in courts of law, with changes in strategy over the years. Currently, the most present claim in educational litigations is the ability to fulfill the right to educational quality, which is foreseen in the states constitutions. During the period analyzed, 57 disputes on the subject were identified, 26 of which claimed for adequate education. It was observed that the post-recession environment is still visible in judicial decisions on educational financing, which brings more restrictive decisions on budget policies.
id UFRGS-27_bea70a1d414e46031e7c3973956ed868
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/122609
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisionsFinanciamiento Educativo Adecuado: un estudio de las decisiones de los tribunales de justicia de EE. UU.Financiamento Educacional Adequado: um estudo sobre as decisões dos tribunais de justiça dos EUAEducational FundingAdequate EducationCourts of LawUnited States of AmericaFinanciamiento EducativoEducación AdecuadaTribunales de JusticiaEstados Unidos de AméricaFinanciamento EducacionalEducação AdequadaTribunais de JustiçaEstados Unidos da AméricaThe present study aims to map the court decisions that discuss educational funding in state courts in the United States of America (US) and analyze the disputes that have adequate education as its main claim. For this purpose, an analysis of litigations in courts between 2017 and 2020 on this issue was carried out. Since the 1960s, the disparity in educational funding has been discussed in courts of law, with changes in strategy over the years. Currently, the most present claim in educational litigations is the ability to fulfill the right to educational quality, which is foreseen in the states constitutions. During the period analyzed, 57 disputes on the subject were identified, 26 of which claimed for adequate education. It was observed that the post-recession environment is still visible in judicial decisions on educational financing, which brings more restrictive decisions on budget policies.Este trabajo tiene como objetivo mapear las decisiones judiciales que discuten el financiamiento educativo en los tribunales estatales de los Estados Unidos de América (EE. UU.) y analizar las disputas que tienen la educación adecuada como su principal reclamo. Para esto, se ha hecho un análisis de los litigios que abordan el tema en los tribunales entre los años 2017 y 2020. Desde la década de 1960, se discute la desigualdad en la financiación de la educación en los tribunales de justicia, con cambios en las estrategias a lo largo de los años. Actualmente, el litigio más común es el que exige el cumplimiento del derecho a una educación de calidad previsto en las constituciones estatales. Durante el período analizado se identificaron 57 disputas sobre el tema, 26 de las cuales reclamaron una educación adecuada. Se observó que el clima posterior a la recesión aún es visible en las decisiones judiciales sobre financiamiento educativo, siendo las decisiones sobre políticas presupuestarias más restrictivas.O presente trabalho tem como objetivo mapear as decisões judiciais que discutem o financiamento educacional nos tribunais de justiça estaduais dos Estados Unidos da América (EUA) e analisar os litígios cuja principal reivindicação é a educação adequada. Para tanto, foi realizada uma análise dos litígios sobre esse tema nos tribunais entre os anos de 2017 e 2020. Desde a década de 1960, a desigualdade no financiamento educacional tem sido discutida nos tribunais de justiça, com mudanças de estratégias ao longo dos anos. Atualmente, os litígios mais presentes exigem o cumprimento do direito à educação de qualidade previsto nas constituições estaduais. No período analisado, foram identificados 57 litígios sobre o tema, sendo que 26 clamavam por uma educação adequada. Observou-se que o clima pós-recessão ainda é visível nas decisões judiciais de financiamento educacional, sendo que as decisões sobre políticas orçamentárias foram mais restritivas.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2023-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/12260910.22491/2236-5907122609FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 13 (2023)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 13 (2023)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 13 (2023)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/122609/88961Copyright (c) 2023 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Adriana DragoneSilva, Bianca Cini da2023-12-01T20:42:37Zoai:seer.ufrgs.br:article/122609Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2023-12-01T20:42:37FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
Financiamiento Educativo Adecuado: un estudio de las decisiones de los tribunales de justicia de EE. UU.
Financiamento Educacional Adequado: um estudo sobre as decisões dos tribunais de justiça dos EUA
title Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
spellingShingle Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
Silveira, Adriana Dragone
Educational Funding
Adequate Education
Courts of Law
United States of America
Financiamiento Educativo
Educación Adecuada
Tribunales de Justicia
Estados Unidos de América
Financiamento Educacional
Educação Adequada
Tribunais de Justiça
Estados Unidos da América
title_short Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
title_full Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
title_fullStr Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
title_full_unstemmed Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
title_sort Adequate Educational Funding: a study of US justice courts decisions
author Silveira, Adriana Dragone
author_facet Silveira, Adriana Dragone
Silva, Bianca Cini da
author_role author
author2 Silva, Bianca Cini da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Adriana Dragone
Silva, Bianca Cini da
dc.subject.por.fl_str_mv Educational Funding
Adequate Education
Courts of Law
United States of America
Financiamiento Educativo
Educación Adecuada
Tribunales de Justicia
Estados Unidos de América
Financiamento Educacional
Educação Adequada
Tribunais de Justiça
Estados Unidos da América
topic Educational Funding
Adequate Education
Courts of Law
United States of America
Financiamiento Educativo
Educación Adecuada
Tribunales de Justicia
Estados Unidos de América
Financiamento Educacional
Educação Adequada
Tribunais de Justiça
Estados Unidos da América
description The present study aims to map the court decisions that discuss educational funding in state courts in the United States of America (US) and analyze the disputes that have adequate education as its main claim. For this purpose, an analysis of litigations in courts between 2017 and 2020 on this issue was carried out. Since the 1960s, the disparity in educational funding has been discussed in courts of law, with changes in strategy over the years. Currently, the most present claim in educational litigations is the ability to fulfill the right to educational quality, which is foreseen in the states constitutions. During the period analyzed, 57 disputes on the subject were identified, 26 of which claimed for adequate education. It was observed that the post-recession environment is still visible in judicial decisions on educational financing, which brings more restrictive decisions on budget policies.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/122609
10.22491/2236-5907122609
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/122609
identifier_str_mv 10.22491/2236-5907122609
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/122609/88961
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 13 (2023)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 13 (2023)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 13 (2023)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050275770400768