O revozeamento no discurso da escola pública cidadã

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Conceição, Luciana Etchebest da
Data de Publicação: 2005
Outros Autores: Garcez, Pedro de Moraes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFRGS
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10183/165368
Resumo: This work describes classroom talk-in-interaction featuring an interactional organization that departs from the traditional triadic initiation/response/feedback sequence. Twenty hours of public school classroom interaction were videorecorded, and selected segments were transcribed for microanalysis. The organization of the segment discussed here is similiar to what has been described as revoicing.
id UFRGS-2_1df37877897814f6e1de16ffcb37aff7
oai_identifier_str oai:www.lume.ufrgs.br:10183/165368
network_acronym_str UFRGS-2
network_name_str Repositório Institucional da UFRGS
repository_id_str
spelling Conceição, Luciana Etchebest daGarcez, Pedro de Moraes2017-08-16T02:36:39Z20051413-4055http://hdl.handle.net/10183/165368000498490This work describes classroom talk-in-interaction featuring an interactional organization that departs from the traditional triadic initiation/response/feedback sequence. Twenty hours of public school classroom interaction were videorecorded, and selected segments were transcribed for microanalysis. The organization of the segment discussed here is similiar to what has been described as revoicing.application/pdfporIntercâmbio : uma publicação de pesquisas em lingüística aplicada. São Paulo, SP. Vol. 14 (2005), p. 1-10RevozeamentoSala de aulaConversaçãoClassroom interactionRevoicingConversationO revozeamento no discurso da escola pública cidadãinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRGSinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSORIGINAL000498490.pdf000498490.pdfTexto completoapplication/pdf166722http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/1/000498490.pdfbf74cb69f30f5d5c19317a5de5065ca7MD51TEXT000498490.pdf.txt000498490.pdf.txtExtracted Texttext/plain20357http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/2/000498490.pdf.txt52dc9467ef216d5f0a3034850c1ee98bMD52THUMBNAIL000498490.pdf.jpg000498490.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1136http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/3/000498490.pdf.jpg4ee701b2672ac4e7f783c0adc2bd33b7MD5310183/1653682018-10-22 08:29:46.906oai:www.lume.ufrgs.br:10183/165368Repositório de PublicaçõesPUBhttps://lume.ufrgs.br/oai/requestopendoar:2018-10-22T11:29:46Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
title O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
spellingShingle O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
Conceição, Luciana Etchebest da
Revozeamento
Sala de aula
Conversação
Classroom interaction
Revoicing
Conversation
title_short O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
title_full O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
title_fullStr O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
title_full_unstemmed O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
title_sort O revozeamento no discurso da escola pública cidadã
author Conceição, Luciana Etchebest da
author_facet Conceição, Luciana Etchebest da
Garcez, Pedro de Moraes
author_role author
author2 Garcez, Pedro de Moraes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Conceição, Luciana Etchebest da
Garcez, Pedro de Moraes
dc.subject.por.fl_str_mv Revozeamento
Sala de aula
Conversação
topic Revozeamento
Sala de aula
Conversação
Classroom interaction
Revoicing
Conversation
dc.subject.eng.fl_str_mv Classroom interaction
Revoicing
Conversation
description This work describes classroom talk-in-interaction featuring an interactional organization that departs from the traditional triadic initiation/response/feedback sequence. Twenty hours of public school classroom interaction were videorecorded, and selected segments were transcribed for microanalysis. The organization of the segment discussed here is similiar to what has been described as revoicing.
publishDate 2005
dc.date.issued.fl_str_mv 2005
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2017-08-16T02:36:39Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10183/165368
dc.identifier.issn.pt_BR.fl_str_mv 1413-4055
dc.identifier.nrb.pt_BR.fl_str_mv 000498490
identifier_str_mv 1413-4055
000498490
url http://hdl.handle.net/10183/165368
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.ispartof.pt_BR.fl_str_mv Intercâmbio : uma publicação de pesquisas em lingüística aplicada. São Paulo, SP. Vol. 14 (2005), p. 1-10
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFRGS
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Repositório Institucional da UFRGS
collection Repositório Institucional da UFRGS
bitstream.url.fl_str_mv http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/1/000498490.pdf
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/2/000498490.pdf.txt
http://www.lume.ufrgs.br/bitstream/10183/165368/3/000498490.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv bf74cb69f30f5d5c19317a5de5065ca7
52dc9467ef216d5f0a3034850c1ee98b
4ee701b2672ac4e7f783c0adc2bd33b7
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFRGS - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1801224926446747648