Sports journalism and impartiality: the case Fla-Press: o caso Fla-Press
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/25730 |
Resumo: | Concisely, one can define the Fla-Press as the belief of the supporters of the big soccer clubs of Rio de Janeiro (Botafogo, Fluminense e Vasco da Gama) that Flamengo has more space and is shown in a positive bias on media, what delineates almost a “mediatic conspiracy”. In this article, we started from this supposed “social mith” to investigate some questions like journalistic imparciality, mediatic skepticism and the perception of the public about the news. |
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Sports journalism and impartiality: the case Fla-Press: o caso Fla-PressPeriodismo deportivo y la imparcialidad: el caso de Fla-Press: o caso Fla-PressJornalismo esportivo e imparcialidade: o caso Fla-PressFla-Press. Jornalismo. Mídia.Fla-Press. Periodismo. Medios de Comunicación.Fla-Press. Journalism. Media.Concisely, one can define the Fla-Press as the belief of the supporters of the big soccer clubs of Rio de Janeiro (Botafogo, Fluminense e Vasco da Gama) that Flamengo has more space and is shown in a positive bias on media, what delineates almost a “mediatic conspiracy”. In this article, we started from this supposed “social mith” to investigate some questions like journalistic imparciality, mediatic skepticism and the perception of the public about the news.En resumen, podemos definir la Fla-Press como la creencia de los aficionados de los grandes clubes de Río de Janeiro (Botafogo, Fluminense y Vasco da Gama) de que Flamengo recibe más espacio y notas más positivas en los medios de comunicación, lo que sería caracterizado como una "conspiración mediática". En este trabajo, se parte de este supuesto "mito social" para investigar temas como la imparcialidad periodística, el escepticismo periodístico y la percepción pública sobre el noticiero.Em poucas palavras, podemos definir a Fla-Press como a crença dos torcedores dos grandes clubes do Rio de Janeiro (Botafogo, Fluminense e Vasco da Gama) de que o Flamengo recebe maior e mais positiva cobertura da mídia, caracterizando quase um “complô midiático”. Nesse artigo, partimos desse suposto “mito social” para investigarmos questões como a imparcialidade jornalística, o ceticismo midiático e a percepção do público sobre as notícias.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2012-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão de Literatura; Pesquisa Empíricaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/25730Intexto; No. 27 (2012); 69-88Intexto; Núm. 27 (2012); 69-88Intexto; No. 27 (2012); 69-88Intexto; N. 27 (2012); 69-88Intexto; n. 27 (2012); 69-881807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/25730/23480Copyright (c) 2012 Fausto Amaro Ribeiro Picoreli Montanha, Carmelo Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPicoreli Montanha, Fausto Amaro RibeiroSilva, Carmelo2023-11-24T17:03:04Zoai:seer.ufrgs.br:article/25730Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T17:03:04Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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