Antiphilosophy: Jean Epstein and speculative realism
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/92947 |
Resumo: | This article aims to propose a dialogue between Jean Epstein's movies and theory and speculative realism. The interaction of subjective and objective forces in cinema is a compelling field of investigation for a speculative realist, and the epsteinian conviction that cinema opens us to new domains of world knowledge is absolutely in tune with that philosophical movement. Throughout this dialogue, we struggle to outline a different way of thinking about cinema: an “antiphilosophy”. |
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Antiphilosophy: Jean Epstein and speculative realismAntifilosofia: Jean Epstein e realismo especulativoJean Epstein. Realismo especulativo. Antifilosofia. Teoria dos cineastas. A. N. Whitehead.Jean Epstein. Speculative realism. Antiphilosophy. Theory of filmmakers. A. N. Whitehead.This article aims to propose a dialogue between Jean Epstein's movies and theory and speculative realism. The interaction of subjective and objective forces in cinema is a compelling field of investigation for a speculative realist, and the epsteinian conviction that cinema opens us to new domains of world knowledge is absolutely in tune with that philosophical movement. Throughout this dialogue, we struggle to outline a different way of thinking about cinema: an “antiphilosophy”.Este artigo tem como objetivo propor um diálogo entre o cinema e a teoria de Jean Epstein e o realismo especulativo. A interação de forças subjetivas e objetivas no cinema é um campo atraente de investigação para um realista especulativo, e a convicção epsteiniana de que o cinema nos abre para novos domínios do conhecimento do mundo está absolutamente sintonizada com esse movimento filosófico. Ao longo desse diálogo, esboçamos um modo diverso de pensar sobre o cinema: uma “antifilosofia”.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/9294710.19132/1807-8583202048.229-245Intexto; n. 48, jan./abr. Dossiê Teoria de Cineastas; 229-245Intexto; n. 48, jan./abr. Dossiê Teoria de Cineastas; 229-245Intexto; n. 48, jan./abr. Dossiê Teoria de Cineastas; 229-245Intexto; n. 48, jan./abr. Dossiê Teoria de Cineastas; 229-245Intexto; n. 48, jan./abr. Dossiê Teoria de Cineastas; 229-2451807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/92947/54375Copyright (c) 2019 Julio Bezerrahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBezerra, Julio2023-02-27T18:08:30Zoai:seer.ufrgs.br:article/92947Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-02-27T18:08:30Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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