Utopies, anachronisms and distopies in V for Vendetta: from the pages to the screen
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/11187 |
Resumo: | The article analyzes the filmic adaptation of Alan Moore´s graphic novel, V for Vendetta: a political alegory against totalitarian governments. It aims at questioning the theme of vengeance, facing contemporary terrorist outrages. It also investigates the intertextuality and the tradutory process, with emphasis in the stereotype and in the masked heroe´s visual composition. |
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Utopies, anachronisms and distopies in V for Vendetta: from the pages to the screenUtopías, anacronismos y distopías em V for Vendetta: desde las páginas a la pantallaUtopias, anacronias e distopias em V de Vingança: das páginas para a telaGraphic Novel. Cinema. Intertextualidade.Graphic Novel. Cinema. Intertextuality.Graphic Novel. Cinema. Intertextualidad.The article analyzes the filmic adaptation of Alan Moore´s graphic novel, V for Vendetta: a political alegory against totalitarian governments. It aims at questioning the theme of vengeance, facing contemporary terrorist outrages. It also investigates the intertextuality and the tradutory process, with emphasis in the stereotype and in the masked heroe´s visual composition.El artículo estudia la adaptatión fílmica de la graphic novel de Alan Moore, “V for Vendetta”: una alegoría política contra los gobiernos totalitarios. Busca-se una reflexión sobre el tema de la venganza, delante las ofensivas terroristas actuales. La intertextualidad y el proceso de traducción son también investigados, con el fóco en la estereotipia y en la compositión visual del heroi enmascarado.O artigo analisa a adaptação fílmica da graphic novel de Alan Moore, V de Vingança: uma alegoria política contra governos totalitários. Almeja-se problematizar o tema da vingança, diante dos atentados terroristas contemporâneos. Investigamse também as intertextualidades e o processo tradutório, com ênfase na estereotipia e na composição visual do heroi mascarado.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2010-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLeitura intersemióticaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/11187Intexto; No. 21 (2009); 70-87Intexto; Núm. 21 (2009); 70-87Intexto; No. 21 (2009); 70-87Intexto; N. 21 (2009); 70-87Intexto; n. 21 (2009); 70-871807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/11187/7391Copyright (c) 2010 Denise Azevedo Duarte Guimarãeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Denise Azevedo Duarte2023-11-27T14:55:54Zoai:seer.ufrgs.br:article/11187Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-27T14:55:54Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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