Stories of women: heroines of a melodramatic narrative: heroínas de uma narrativa melodramática
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38522 |
Resumo: | This paper reflects about the media presence in biographical narratives of women from popular classes. The analysis of the interviews realized with six women reveals that they position themselves as heroines of their stories, which are marked by melodramatic traits and an heroic ethos. The presence of this elements in different media products signals that the use of personalization and melodramatic is currently a reading key of media culture. |
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Stories of women: heroines of a melodramatic narrative: heroínas de uma narrativa melodramáticaHistorias de mujeres: heroínas de una narrativa melodramática: heroínas de uma narrativa melodramáticaHistória de mulheres: heroínas de uma narrativa melodramáticaMulheres. Heroínas. Melodrama.Mujeres. Heroínas. Melodrama.Women. Heroines. Melodrama.This paper reflects about the media presence in biographical narratives of women from popular classes. The analysis of the interviews realized with six women reveals that they position themselves as heroines of their stories, which are marked by melodramatic traits and an heroic ethos. The presence of this elements in different media products signals that the use of personalization and melodramatic is currently a reading key of media culture.El texto reflexiona sobre la presencia de los medios en relatos biográficos de las mujeres de las clases bajas. El análisis de las entrevistas con seis mujeres revela que se posicionan como protagonistas de sus historias, marcadas por guiones melodramáticos y un ethos heroico. La presencia de estos elementos en diferentes productos de los medios indica que la utilización de la personalización y del melodrama es actualmente una clave de lectura de la cultura de los medios.O texto reflete sobre a presença da mídia em relatos biográficos de mulheres das classes populares. A análise das entrevistas realizadas com seis mulheres revela que elas posicionam-se como heroínas de suas narrativas, sendo estas marcadas por traços melodramáticos e um ethos heroico. A presença desses mesmos elementos em diferentes produtos midiáticos sinaliza que o recurso à personalização e ao melodramático constitui atualmente uma chave de leitura da cultura da mídia.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2013-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa empírica; entrevistaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38522Intexto; No. 28 (2013); 110-128Intexto; Núm. 28 (2013); 110-128Intexto; No. 28 (2013); 110-128Intexto; N. 28 (2013); 110-128Intexto; n. 28 (2013); 110-1281807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38522/26100Copyright (c) 2013 Ana Carolina Damboriarena Escosteguy, Lírian Sifuentes, Laura Wottrich, Renata Córdova da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessEscosteguy, Ana Carolina DamboriarenaSifuentes, LírianWottrich, Laurada Silva, Renata Córdova2023-11-24T16:58:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/38522Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T16:58:52Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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