Conjunctions and separations among communication and poetic: some notes: alguns apontamentos
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/21387 |
Resumo: | Is it possible to gather poetic and daily communication and, like this, to turn them no exclusive phenomena? This text leaves of that subject and wants to identify the movements that made possible the scission. Like this, it is possible to notice that, when accomplishing the division, the metaphysics, denied by the modern and contemporary thought, it is reaffirmed; in the critic to Plato, there is a type of philosophical injustice that removes of his/her thought the praise to the poetry; in the dissociation among communication and poetic the visible surface of those misunderstandings. Like this, this text seeks to interrogate the reason why there was that scission, and in that measured the separation brings in his/her bottom the rationality and the reason centered in the subject, from Nietzsche and their followers to the one of rescue of the rationality undertaken by Habermas. |
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Conjunctions and separations among communication and poetic: some notes: alguns apontamentosConjunciones y disyunciones entre la comunicación y poética: algunos indicadores: alguns apontamentosConjunções e disjunções entre comunicação e poética: alguns apontamentosComunicação. Cultura. Poética. Práticas Cotidianas. Estética. Subjetivação.Communication. Poetic. Culture. Daily Practices. Aesthetic. Subjectivity.Comunicación. Cultura. Poética. Prácticas Cotidianas. Estética. Subjetividad.Is it possible to gather poetic and daily communication and, like this, to turn them no exclusive phenomena? This text leaves of that subject and wants to identify the movements that made possible the scission. Like this, it is possible to notice that, when accomplishing the division, the metaphysics, denied by the modern and contemporary thought, it is reaffirmed; in the critic to Plato, there is a type of philosophical injustice that removes of his/her thought the praise to the poetry; in the dissociation among communication and poetic the visible surface of those misunderstandings. Like this, this text seeks to interrogate the reason why there was that scission, and in that measured the separation brings in his/her bottom the rationality and the reason centered in the subject, from Nietzsche and their followers to the one of rescue of the rationality undertaken by Habermas.¿Es él posible para recoger poética y la comunicación y diaria, y, de este modo, hacer deles fenómenos no excluusivos? El presente documento tiene este problema y búsqueda de identificar los movimientos que hicieron posible el scission. Por lo tanto, en el esfuerzo por superar la metafísica del pensamiento moderno y contemporáneo, hay el reafirmação de la metafísica; en la crítica de Platón, un tipo de injusticia filosófica que quita el elogio para la poesía de su idea; en la disociación entre la comunicación y el poético, la superficie visible de esos malentendidos. De este modo, este texto es construido in interrogar por qué se separó, y en qué medida la separación como en su fondo aporta racionalidad y la razón centrada en el sujeto.É possível reunir poética e comunicação cotidiana e, assim, torná-las fenômenos não exclusivos? Este texto parte dessa questão e busca identificar os movimentos que possibilitaram a cisão. Assim, vê-se que, no esforço de superação da metafísica do pensamento moderno e contemporâneo, há a reafirmação da metafísica; na crítica a Platão, uma espécie de injustiça filosófica que retira de seu pensamento o elogio à poesia; na dissociação entre comunicação e poética a superfície visível desses equívocos. Assim, este texto é construído em arguir a razão por que houve a cisão, e em que medida tal separação traz em seu fundo a racionalidade e a razão centrada no sujeito, desde Nietzsche e seus seguidores até a tentativa de resgate da racionalidade por Habermas.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2012-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão da Literaturaapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/21387Intexto; No. 27 (2012); 184-194Intexto; Núm. 27 (2012); 184-194Intexto; No. 27 (2012); 184-194Intexto; N. 27 (2012); 184-194Intexto; n. 27 (2012); 184-1941807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/21387/23492Copyright (c) 2012 Gilson Soares Raslan Filhohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRaslan Filho, Gilson Soares2023-11-24T17:05:53Zoai:seer.ufrgs.br:article/21387Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-11-24T17:05:53Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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