The symbolic-mythical dimension of journalism beyond the objectivity/ subjectivity dicotomy
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Intexto (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38692 |
Resumo: | The article discusses the urgency of new epistemological viewpoints to study the symbolic-mythical dimension of journalism that make it possible to go beyond the objectivitysubjectivity dichotomy. It presents the hegemonic and counterhegemonic paradigms in the field, pointing out limitations and strengths. It also proposes a dialogue with the theories of the imaginary as an alternative to investigate the mythical manifestations in the news. |
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The symbolic-mythical dimension of journalism beyond the objectivity/ subjectivity dicotomyLa dimensión simbólica-mítica del periodismo más allá de la dicotomía objetividad/subjetividadA dimensão simbólico-mítica do jornalismo para além da dicotomia objetividade/subjetividadeJornalismo. Objetividade. Imaginário.Journalism. Objectivity. Imaginary.Periodismo. Objetividad. Imaginario.The article discusses the urgency of new epistemological viewpoints to study the symbolic-mythical dimension of journalism that make it possible to go beyond the objectivitysubjectivity dichotomy. It presents the hegemonic and counterhegemonic paradigms in the field, pointing out limitations and strengths. It also proposes a dialogue with the theories of the imaginary as an alternative to investigate the mythical manifestations in the news.El artículo discute la urgencia de nuevos puntos de vista epistemológicos para el estudio de la dimensión simbólicomítica del periodismo que hacen posible ir más allá de la dicotomía objetividad-subjetividad. Presenta los paradigmas hegemónicos y contra hegemónicos en el campo, señalando las limitaciones y el potencial. También propone un diálogo con las teorías de lo imaginario como una alternativa para investigar las manifestaciones míticas en las noticias.O artigo discute a urgência de novos pontos de vista epistemológicos para estudar a dimensão simbólico-mítica do jornalismo, pontos que permitam ir além da dicotomia objetividade-subjetividade. Para isso, apresenta os paradigmas hegemônico e contra-hegemônico na área, apontando limitações e potencialidades, e propõe o diálogo com as teorias do imaginário como alternativa para investigar as manifestações míticas nas notícias.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2014-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38692Intexto; No. 30 (2014); 56-71Intexto; Núm. 30 (2014); 56-71Intexto; No. 30 (2014); 56-71Intexto; N. 30 (2014); 56-71Intexto; n. 30 (2014); 56-711807-8583reponame:Intexto (Porto Alegre)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/article/view/38692/30386https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDourado Maia, Flávia2023-04-05T16:16:00Zoai:seer.ufrgs.br:article/38692Revistahttp://seer.ufrgs.br/intextoONGhttp://seer.ufrgs.br/intexto/oai||intexto@ufrgs.br1807-85831807-8583opendoar:2023-04-05T16:16Intexto (Porto Alegre) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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