“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informática na Educação: teoria & prática |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484 |
Resumo: | This article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production. |
id |
UFRGS-7_09e0022cd62eec8af379d10aa11d2317 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/5484 |
network_acronym_str |
UFRGS-7 |
network_name_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository_id_str |
|
spelling |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject“Destruição da Arte Destrutiva” e Constituição do SujeitoSubjetividadeConstituição do sujeitoIdentidadeArteDialogiaArte contemporâneaThis article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production.Este artigo problematiza, a partir de uma nota de jornal que divulga um acontecimento em um museu londrino, a temática da identidade, tão cara às ciências humanas em geral e à psicologia em particular. Discute, a partir dos referenciais teóricos de L.S. Vigotski e M.Bakhtin/V.Volochínov, a condição inexoravelmente dialógica das obras de arte, dos artistas e dos muitos outros que com estas obras se relacionam, o que caracteriza a dimensão relacional e sincrética do processo de constituição do sujeito.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2007-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionreflexivoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/548410.22456/1982-1654.5484Computers in education: theory & practice; Vol. 10 No. 2 (2007): Technology, Meaning and ComplexityInformática na educação: teoria & prática; v. 10 n. 2 (2007): Tecnologia, Sentido e Complexidade1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484/4506Zanella, Andréa Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T13:32:14Zoai:seer.ufrgs.br:article/5484Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T13:32:14Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject “Destruição da Arte Destrutiva” e Constituição do Sujeito |
title |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
spellingShingle |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject Zanella, Andréa Vieira Subjetividade Constituição do sujeito Identidade Arte Dialogia Arte contemporânea |
title_short |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
title_full |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
title_fullStr |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
title_full_unstemmed |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
title_sort |
“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject |
author |
Zanella, Andréa Vieira |
author_facet |
Zanella, Andréa Vieira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zanella, Andréa Vieira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Subjetividade Constituição do sujeito Identidade Arte Dialogia Arte contemporânea |
topic |
Subjetividade Constituição do sujeito Identidade Arte Dialogia Arte contemporânea |
description |
This article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion reflexivo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484 10.22456/1982-1654.5484 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484 |
identifier_str_mv |
10.22456/1982-1654.5484 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484/4506 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Computers in education: theory & practice; Vol. 10 No. 2 (2007): Technology, Meaning and Complexity Informática na educação: teoria & prática; v. 10 n. 2 (2007): Tecnologia, Sentido e Complexidade 1982-1654 1516-084X reponame:Informática na Educação: teoria & prática instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
collection |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository.name.fl_str_mv |
Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista@pgie.ufrgs.br |
_version_ |
1799766181572247552 |