“Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zanella, Andréa Vieira
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informática na Educação: teoria & prática
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484
Resumo: This article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production.
id UFRGS-7_09e0022cd62eec8af379d10aa11d2317
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/5484
network_acronym_str UFRGS-7
network_name_str Informática na Educação: teoria & prática
repository_id_str
spelling “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject“Destruição da Arte Destrutiva” e Constituição do SujeitoSubjetividadeConstituição do sujeitoIdentidadeArteDialogiaArte contemporâneaThis article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production.Este artigo problematiza, a partir de uma nota de jornal que divulga um acontecimento em um museu londrino, a temática da identidade, tão cara às ciências humanas em geral e à psicologia em particular. Discute, a partir dos referenciais teóricos de L.S. Vigotski e M.Bakhtin/V.Volochínov, a condição inexoravelmente dialógica das obras de arte, dos artistas e dos muitos outros que com estas obras se relacionam, o que caracteriza a dimensão relacional e sincrética do processo de constituição do sujeito.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2007-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionreflexivoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/548410.22456/1982-1654.5484Computers in education: theory & practice; Vol. 10 No. 2 (2007): Technology, Meaning and ComplexityInformática na educação: teoria & prática; v. 10 n. 2 (2007): Tecnologia, Sentido e Complexidade1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484/4506Zanella, Andréa Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T13:32:14Zoai:seer.ufrgs.br:article/5484Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T13:32:14Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
“Destruição da Arte Destrutiva” e Constituição do Sujeito
title “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
spellingShingle “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
Zanella, Andréa Vieira
Subjetividade
Constituição do sujeito
Identidade
Arte
Dialogia
Arte contemporânea
title_short “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
title_full “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
title_fullStr “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
title_full_unstemmed “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
title_sort “Destruction of the Destructive Art” and Constitution of the Subject
author Zanella, Andréa Vieira
author_facet Zanella, Andréa Vieira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zanella, Andréa Vieira
dc.subject.por.fl_str_mv Subjetividade
Constituição do sujeito
Identidade
Arte
Dialogia
Arte contemporânea
topic Subjetividade
Constituição do sujeito
Identidade
Arte
Dialogia
Arte contemporânea
description This article discusses, from a newspaper notice about an event in a London museum, the theme of identity, so dear to the human sciences in general and psychology in particular. He discusses, from theoretical benchmarks of LS Vygotsky and M.Bakhtin / V.Volochínov, the condition inexorably dialogic of art, artists and arts reader, which characterizes the syncretism and the relational condition of the subjectivity production.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-12-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
reflexivo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484
10.22456/1982-1654.5484
url https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484
identifier_str_mv 10.22456/1982-1654.5484
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/5484/4506
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Computers in education: theory & practice; Vol. 10 No. 2 (2007): Technology, Meaning and Complexity
Informática na educação: teoria & prática; v. 10 n. 2 (2007): Tecnologia, Sentido e Complexidade
1982-1654
1516-084X
reponame:Informática na Educação: teoria & prática
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Informática na Educação: teoria & prática
collection Informática na Educação: teoria & prática
repository.name.fl_str_mv Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revista@pgie.ufrgs.br
_version_ 1799766181572247552