Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informática na Educação: teoria & prática |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264 |
Resumo: | This article presents a distance learning course creating a learning community's model. Published materials and net services that compose the course are avaible in two servers - penta.ufrgs.br and psico.lec.ufrgs.br. The objective in to ofter virtual constructivist learning environments dor inservice teachers. Initially, all particpants are teachers working on the project EducaDi/CNPq/1997. In time, participation will be opened tio all interested teachers. The course is organized in five independent modules, with no particular sequence to be followed. Other modules are expected to be proposed and put online by students joining the course. Forms ans CGIs organize the virtual spaces to support and stimulate interation between the lerning community. The portfolios assessment accommodate individual and group studies and project development reports. They constitute the major constructionist resources in the course. Reports will be analyzed, discussed and criticized in co-operative ways within the learning community. The course's menu presents registration form, portifolio assessment,discussion forum (IRC, videoconference), library, guest book and events database. |
id |
UFRGS-7_5224adc4ed6778c5e155ebf02c288432 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/6264 |
network_acronym_str |
UFRGS-7 |
network_name_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemáticaEADTelemáticaFormação continuadaThis article presents a distance learning course creating a learning community's model. Published materials and net services that compose the course are avaible in two servers - penta.ufrgs.br and psico.lec.ufrgs.br. The objective in to ofter virtual constructivist learning environments dor inservice teachers. Initially, all particpants are teachers working on the project EducaDi/CNPq/1997. In time, participation will be opened tio all interested teachers. The course is organized in five independent modules, with no particular sequence to be followed. Other modules are expected to be proposed and put online by students joining the course. Forms ans CGIs organize the virtual spaces to support and stimulate interation between the lerning community. The portfolios assessment accommodate individual and group studies and project development reports. They constitute the major constructionist resources in the course. Reports will be analyzed, discussed and criticized in co-operative ways within the learning community. The course's menu presents registration form, portifolio assessment,discussion forum (IRC, videoconference), library, guest book and events database.Este artigo apresenta um curso de educação a distancia criando um modelode comunidade de aprendizagem. O material publicado e os serviços da rede que compoem o curso estão disponiveis em dois servidores - penta.ufrgs.br e psico.ufrgs.br. O objetivo é oferecer um ambiente de aprendizagem virtual construtivista, para professores em serviço. Neste primeiro momento, todos professores em serviços de escolas parceiras do Projeto EducaDi/CNPq/1997. Futuramente o curso será aberto para todos os professores interessados. O curso está organizado em cinco módulos independentes, sem sequencia pré-determinada. Outros módulos poderão ser propostos e disponibilizados pelos professores-alunos do curso. Formulários e CGIs organizam o espaço virtual, dando suporte e estimulando a interação na comunidade de aprendizagem. Os portifólios reúnem os registros dos desenvolvimentos dos prjetos e estudos individuais e grupais. Eles constituem o maior recurso construtivista do curso. Os registros serão analisados, discutidos e criticados cooperativamente dentro das comunidades de aprendizagem. O menu de apoio do curso é composto por cadastro,portifólios, fórum de discussão (IRC e video conferência), biblioteca de arquivos, livro de visitas, banco de eventos.Universidade Federal do Rio Grande do Sul1998-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/626410.22456/1982-1654.6264Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 1 (1998): Educational Informatic, Learning Environments and Special EducationInformática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 1 (1998): Informática Educacional, Ambientes de Aprendizagem e Educação Especial1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264/3737https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264/4546Costa, Iris Elisabeth TempelFagundes, Léa da CruzNevado, Rosane Aragón deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T13:01:59Zoai:seer.ufrgs.br:article/6264Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T13:01:59Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
title |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
spellingShingle |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática Costa, Iris Elisabeth Tempel EAD Telemática Formação continuada |
title_short |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
title_full |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
title_fullStr |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
title_full_unstemmed |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
title_sort |
Projeto TEC-LEC: Modelo de nova metodologia em EAD incorporando os recursos da telemática |
author |
Costa, Iris Elisabeth Tempel |
author_facet |
Costa, Iris Elisabeth Tempel Fagundes, Léa da Cruz Nevado, Rosane Aragón de |
author_role |
author |
author2 |
Fagundes, Léa da Cruz Nevado, Rosane Aragón de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Iris Elisabeth Tempel Fagundes, Léa da Cruz Nevado, Rosane Aragón de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
EAD Telemática Formação continuada |
topic |
EAD Telemática Formação continuada |
description |
This article presents a distance learning course creating a learning community's model. Published materials and net services that compose the course are avaible in two servers - penta.ufrgs.br and psico.lec.ufrgs.br. The objective in to ofter virtual constructivist learning environments dor inservice teachers. Initially, all particpants are teachers working on the project EducaDi/CNPq/1997. In time, participation will be opened tio all interested teachers. The course is organized in five independent modules, with no particular sequence to be followed. Other modules are expected to be proposed and put online by students joining the course. Forms ans CGIs organize the virtual spaces to support and stimulate interation between the lerning community. The portfolios assessment accommodate individual and group studies and project development reports. They constitute the major constructionist resources in the course. Reports will be analyzed, discussed and criticized in co-operative ways within the learning community. The course's menu presents registration form, portifolio assessment,discussion forum (IRC, videoconference), library, guest book and events database. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-05-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264 10.22456/1982-1654.6264 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264 |
identifier_str_mv |
10.22456/1982-1654.6264 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264/3737 https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/6264/4546 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Computers in education: theory & practice; Vol. 1 No. 1 (1998): Educational Informatic, Learning Environments and Special Education Informática na educação: teoria & prática; v. 1 n. 1 (1998): Informática Educacional, Ambientes de Aprendizagem e Educação Especial 1982-1654 1516-084X reponame:Informática na Educação: teoria & prática instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Informática na Educação: teoria & prática |
collection |
Informática na Educação: teoria & prática |
repository.name.fl_str_mv |
Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista@pgie.ufrgs.br |
_version_ |
1799766181585879040 |