A philosophical inquiry on Artificial Intelligence

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Porto, Leonardo Sartori
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informática na Educação: teoria & prática
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/2304
Resumo: The objective of this article is to investigate the concept of artificial intelligence to the light of the contemporary philosophy of the mind. In the first part of the article, we will analyze the argument of the Chinese Room of Searle and the answers that it excited. In the second part, we will go to approach the concept of artificial intelligence in the perspective of the relation of body and mind.
id UFRGS-7_800722d92c0dfb3b45b47b6f48ce2df5
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/2304
network_acronym_str UFRGS-7
network_name_str Informática na Educação: teoria & prática
repository_id_str
spelling A philosophical inquiry on Artificial IntelligenceUma investigação filosófica sobre a Inteligência ArtificialInteligência ArtificialFilosofia da MenteLinguagemCorpo e MenteThe objective of this article is to investigate the concept of artificial intelligence to the light of the contemporary philosophy of the mind. In the first part of the article, we will analyze the argument of the Chinese Room of Searle and the answers that it excited. In the second part, we will go to approach the concept of artificial intelligence in the perspective of the relation of body and mind.O objetivo deste artigo é investigar o conceito de inteligência artificial à luz da filosofia da mente contemporânea. Na primeira parte do artigo, analisaremos o argumento da Sala Chinesa de Searle e as respostas que suscitou. Na segunda parte, iremos abordar o conceito de inteligência artificial na perspectiva da relação corpo e mente.Universidade Federal do Rio Grande do Sul2006-05-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/230410.22456/1982-1654.2304Computers in education: theory & practice; Vol. 9 No. 1 (2006): Virtual Challenges in EducationInformática na educação: teoria & prática; v. 9 n. 1 (2006): Desafios do Virtual para Educação1982-16541516-084Xreponame:Informática na Educação: teoria & práticainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/2304/1005Porto, Leonardo Sartoriinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-04-24T13:28:45Zoai:seer.ufrgs.br:article/2304Revistahttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPraticaPUBhttps://seer.ufrgs.br/InfEducTeoriaPratica/oai||revista@pgie.ufrgs.br1982-16541516-084Xopendoar:2019-04-24T13:28:45Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
Uma investigação filosófica sobre a Inteligência Artificial
title A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
spellingShingle A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
Porto, Leonardo Sartori
Inteligência Artificial
Filosofia da Mente
Linguagem
Corpo e Mente
title_short A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
title_full A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
title_fullStr A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
title_full_unstemmed A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
title_sort A philosophical inquiry on Artificial Intelligence
author Porto, Leonardo Sartori
author_facet Porto, Leonardo Sartori
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Porto, Leonardo Sartori
dc.subject.por.fl_str_mv Inteligência Artificial
Filosofia da Mente
Linguagem
Corpo e Mente
topic Inteligência Artificial
Filosofia da Mente
Linguagem
Corpo e Mente
description The objective of this article is to investigate the concept of artificial intelligence to the light of the contemporary philosophy of the mind. In the first part of the article, we will analyze the argument of the Chinese Room of Searle and the answers that it excited. In the second part, we will go to approach the concept of artificial intelligence in the perspective of the relation of body and mind.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-05-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/2304
10.22456/1982-1654.2304
url https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/2304
identifier_str_mv 10.22456/1982-1654.2304
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/InfEducTeoriaPratica/article/view/2304/1005
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Computers in education: theory & practice; Vol. 9 No. 1 (2006): Virtual Challenges in Education
Informática na educação: teoria & prática; v. 9 n. 1 (2006): Desafios do Virtual para Educação
1982-1654
1516-084X
reponame:Informática na Educação: teoria & prática
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Informática na Educação: teoria & prática
collection Informática na Educação: teoria & prática
repository.name.fl_str_mv Informática na Educação: teoria & prática - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revista@pgie.ufrgs.br
_version_ 1799766181025939456