They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238 |
Resumo: | It analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections. |
id |
UFRGS-8_5c9a5c56f684cae40b89e191d599fa07 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/33238 |
network_acronym_str |
UFRGS-8 |
network_name_str |
Em Questão (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and SportsEllas están en el podio: análisis de las revistas brasileñas en Educación Física y DeportesElas estão no pódio: análise de revistas brasileiras em Educação Física e EsportesComunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e EsportesComunicação cientificaScientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.Scientific communicationComunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes.Comunicacón cientificaIt analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections.Se analizan 12 indicadores en relación a la gestión y la transparencia del proceso de edición de las revistas en los aspectos que están directamente vinculados a la confianza de la comunidad en el sistema de publicación de la revista académica y su credibilidad científica. Son ellos: (i) el año de nacimiento (ii) el alcance, (iii) el apoyo financiero, (iv) el proceso de arbitraje, (v) la frecuencia, (vi) el número de artículos por fascículo, (vii) el número de miembros de la redacción del equipo, (viii) la existencia del Identificador de Objetos Digitales (DOI), (ix) la clasificación Qualis en la área, (x) las bases sobre la que están indexadas, (xi) la naturaleza de la responsabilidad institucional: pública o privada (xii) el software utilizado en su edición. La recogida de informaciones para contestar a estos indicadores se realizó en las versiones electrónicas de las revistas en sus diferentes secciones. Analisam-se 13 indicadores relacionados com a gestão e a transparência no processo de edição de revistas em aspectos que estão ligados diretamente à confiança da comunidade acadêmica no sistema de publicação de revista e em sua credibilidade científica. São eles: (i) ano de criação (ii) escopo, (iii) o apoio financeiro, (iv) o processo de arbitragem, (v) a periodicidade, (vi) número de artigos por fascículo, (vii) o número de membros da equipe editorial, (viii) a existência de Digital Object Identifier (DOI), (ix) a classificação Qualis na área, (x) as bases sobre as quais estão indexadas, (xi) a natureza institucional da responsabilidade: pública ou privada, (xii) software utilizado na sua edição, (xiii) idioma. A coleta de informações para responder a estes indicadores foi feita nas versões eletrônicas das revistas em suas diferentes seções. Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2013-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238Em Questão; Vol. 18 No. 3 (2012); 161-178Em Questão; Vol. 18 Núm. 3 (2012); 161-178Em Questão; v. 18 n. 3 (2012); 161-1781808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238/23780Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJob, IvoneMattos, Ana MariaFerreira, Ana Gabriela Clipes2023-11-17T19:12:18Zoai:seer.ufrgs.br:article/33238Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:12:18Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports Ellas están en el podio: análisis de las revistas brasileñas en Educación Física y Deportes Elas estão no pódio: análise de revistas brasileiras em Educação Física e Esportes |
title |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
spellingShingle |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports Job, Ivone Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes Comunicação cientifica Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports. Scientific communication Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes. Comunicacón cientifica |
title_short |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
title_full |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
title_fullStr |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
title_full_unstemmed |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
title_sort |
They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports |
author |
Job, Ivone |
author_facet |
Job, Ivone Mattos, Ana Maria Ferreira, Ana Gabriela Clipes |
author_role |
author |
author2 |
Mattos, Ana Maria Ferreira, Ana Gabriela Clipes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Job, Ivone Mattos, Ana Maria Ferreira, Ana Gabriela Clipes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes Comunicação cientifica Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports. Scientific communication Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes. Comunicacón cientifica |
topic |
Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes Comunicação cientifica Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports. Scientific communication Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes. Comunicacón cientifica |
description |
It analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238/23780 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Em Questão; Vol. 18 No. 3 (2012); 161-178 Em Questão; Vol. 18 Núm. 3 (2012); 161-178 Em Questão; v. 18 n. 3 (2012); 161-178 1808-5245 1807-8893 reponame:Em Questão (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Em Questão (Online) |
collection |
Em Questão (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br |
_version_ |
1789438633572302848 |