They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Job, Ivone
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Mattos, Ana Maria, Ferreira, Ana Gabriela Clipes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238
Resumo: It analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections.
id UFRGS-8_5c9a5c56f684cae40b89e191d599fa07
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/33238
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and SportsEllas están en el podio: análisis de las revistas brasileñas en Educación Física y DeportesElas estão no pódio: análise de revistas brasileiras em Educação Física e EsportesComunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e EsportesComunicação cientificaScientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.Scientific communicationComunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes.Comunicacón cientificaIt analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections.Se analizan 12 indicadores en relación a la gestión y la transparencia del proceso de edición de las revistas en los aspectos que están directamente vinculados a la confianza de la comunidad en el sistema de publicación de la revista académica y su credibilidad científica. Son ellos: (i) el año de nacimiento (ii) el alcance, (iii) el apoyo financiero, (iv) el proceso de arbitraje, (v) la frecuencia, (vi) el número de artículos por fascículo, (vii) el número de miembros de la redacción del equipo, (viii) la existencia del Identificador de Objetos Digitales (DOI), (ix) la clasificación Qualis en la área, (x) las bases sobre la que están indexadas, (xi) la naturaleza de la responsabilidad institucional: pública o privada (xii) el software utilizado en su edición. La recogida de informaciones para contestar  a estos indicadores se realizó en las versiones electrónicas de las revistas en sus diferentes secciones.    Analisam-se 13 indicadores relacionados com a gestão e a transparência no processo de edição de revistas em aspectos que estão ligados diretamente à confiança da comunidade acadêmica no sistema de publicação de revista e em sua credibilidade científica. São eles: (i) ano de criação (ii) escopo, (iii) o apoio financeiro, (iv) o processo de arbitragem, (v) a periodicidade, (vi) número de artigos por fascículo, (vii) o número de membros da equipe editorial, (viii) a existência de Digital Object Identifier (DOI), (ix) a classificação Qualis na área, (x) as bases sobre as quais estão indexadas, (xi) a natureza institucional da responsabilidade: pública ou privada, (xii) software utilizado na sua edição, (xiii) idioma. A coleta de informações para responder a estes indicadores foi feita nas versões eletrônicas das revistas em suas diferentes seções.  Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2013-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238Em Questão; Vol. 18 No. 3 (2012); 161-178Em Questão; Vol. 18 Núm. 3 (2012); 161-178Em Questão; v. 18 n. 3 (2012); 161-1781808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238/23780Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJob, IvoneMattos, Ana MariaFerreira, Ana Gabriela Clipes2023-11-17T19:12:18Zoai:seer.ufrgs.br:article/33238Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-17T19:12:18Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
Ellas están en el podio: análisis de las revistas brasileñas en Educación Física y Deportes
Elas estão no pódio: análise de revistas brasileiras em Educação Física e Esportes
title They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
spellingShingle They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
Job, Ivone
Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes
Comunicação cientifica
Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.
Scientific communication
Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes.
Comunicacón cientifica
title_short They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
title_full They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
title_fullStr They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
title_full_unstemmed They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
title_sort They are on the podium: analysis of brazilian journals in Physical Education and Sports
author Job, Ivone
author_facet Job, Ivone
Mattos, Ana Maria
Ferreira, Ana Gabriela Clipes
author_role author
author2 Mattos, Ana Maria
Ferreira, Ana Gabriela Clipes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Job, Ivone
Mattos, Ana Maria
Ferreira, Ana Gabriela Clipes
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes
Comunicação cientifica
Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.
Scientific communication
Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes.
Comunicacón cientifica
topic Comunicação científica. Periódico Científico. Indicadores. Educação Física e Esportes
Comunicação cientifica
Scientific communication. Journals. Indicators. Physical Education and Sports.
Scientific communication
Comunicación científica. Revistas. Indicadores. Educación Física. Deportes.
Comunicacón cientifica
description It analyses thirteen indicators that relate to the management and transparency of the process of editing journals on aspects that are linked directly to the academic community’s confidence in the system of journal publication and its scientific credibility. They are: (i) year of creation (ii)scope, (iii) financial support, (iv) the arbitration process, (v) frequency, (vi) number of articles per issue, (vii) the number of members of the editorial staff, (viii) the existence of digital Object Identifier (DOI), (ix) Qualis classification in the area, (x) the basis on which they are indexed, (xi) the responsibility’s nature institutional: public or private, (xii) software used in its issue, (xii) language. The gathering of information to answer these indicators was made on the electronic versions of journals in its different sections.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/33238/23780
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreira
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2013 Ivone Job, Ana Maria Mattos, Ana Gabriela Clipes Ferreira
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; Vol. 18 No. 3 (2012); 161-178
Em Questão; Vol. 18 Núm. 3 (2012); 161-178
Em Questão; v. 18 n. 3 (2012); 161-178
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438633572302848