Publicity: a social commitment
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9 |
Resumo: | It analyzes the advertisements on products that focus on health, discussing the possible relationships between journalistic matters and the advertising discourse, in the formation of the imaginary and in daily praxis. The analysis approaches the pioneer initiatives of publicity in Rio Grande do Sul, on a large scale, when advertising medicines for the cure of serious diseases, and this way playing an important role in the field of communication/education. Such advertisements were published by Revista do Globo magazine, one of the most important magazines in circulation in Brazil, from 1929 to 1967, and edited in the capital of the state of Rio Grande do Sul, the city of Porto Alegre. Publicity and health are subjects that are always fashionable and, when blended into one, allow us to rethink about the factors that influenced the quality of modern man’s life. |
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Publicity: a social commitmentPublicidad: compromiso con lo socialPublicidade: compromisso com o socialPublicidadesaúde públicaimaginário popularPublic healthPublicityJournalismPeople imaginaryRevista do Globo MagazineSalud pública. Publicidad. Periodismo. Imaginario popular. Revista do Globo.It analyzes the advertisements on products that focus on health, discussing the possible relationships between journalistic matters and the advertising discourse, in the formation of the imaginary and in daily praxis. The analysis approaches the pioneer initiatives of publicity in Rio Grande do Sul, on a large scale, when advertising medicines for the cure of serious diseases, and this way playing an important role in the field of communication/education. Such advertisements were published by Revista do Globo magazine, one of the most important magazines in circulation in Brazil, from 1929 to 1967, and edited in the capital of the state of Rio Grande do Sul, the city of Porto Alegre. Publicity and health are subjects that are always fashionable and, when blended into one, allow us to rethink about the factors that influenced the quality of modern man’s life.Este trabajo analiza los anuncios sobre productos que tenían como enfoque la salud, discutiendo las relaciones posibles entre las materias periodísticas y el discurso publicitario, en la formación del imaginario y en la praxis cotidiana. El análisis aborda las pioneras iniciativas de la publicidad riograndense, en escala de masa, al anunciar medicamentos para la cura de enfermedades graves, desempeñando importante papel en el campo de la comunicación/educación. Tales anuncios eran publicados en la Revista do Globo, una de las más importantes revistas que ha circulado en Brasil, desde 1929 a 1967 y editada en la capital de estado del Rio Grande do Sul, la ciudad de Porto Alegre. Publicidad y salud son temas que nunca salen de moda y, cuando transformados en un solo, permiten repensar los factores que influyeran en la calidad de vida del hombre moderno.Este trabalho analisa os anúncios sobre produtos que tinham como enfoque a saúde, discutindo as relações possíveis entre as matérias jornalísticas e o discurso publicitário, na formação do imaginário e na práxis cotidiana. A análise aborda as pioneiras iniciativas da publicidade riograndense, em escala de massa, ao anunciar medicamentos para a cura de doenças graves, desempenhando importante papel no campo da comunicação/educação. Tais anúncios eram publicados na Revista do Globo, uma das mais importantes revistas que circulou no Brasil, de 1929 a 1967 e editada na capital do estado do Rio Grande do Sul, a cidade de Porto Alegre. Publicidade e saúde são temas que nunca saem de moda e, quando transformados em um só, permitem repensar os fatores que influenciaram a qualidade de vida do homem moderno. Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2006-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesAnálise de discursoapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9Em Questão; Vol. 12 No. 1 (2006); 91-108Em Questão; Vol. 12 Núm. 1 (2006); 91-108Em Questão; v. 12 n. 1 (2006); 91-1081808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/9/3Copyright (c) 2006 Maria Helena Steffens de Castrohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Castro, Maria Helena Steffens2023-11-20T16:32:43Zoai:seer.ufrgs.br:article/9Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-20T16:32:43Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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