The contributions of social movement Nós Podemos Paraná (We Can, Paraná) for the creation and sharing of knowledge

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Drago, Isabela
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Nunes Silva, Helena Fátima, Scroch Sato, Karoline Aparecida
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/41398
Resumo: This paper is a descriptive research about the contributions of the movement Nós Podemos Paraná (We Can, Paraná) for the creation and sharing of knowledge. From documentary survey, the methodology of the Movement,the role and the importance of each of its structures are described: Core Articulator, Dialog’s Circles, Knowledge’s Circles, Core Workplaces and Projects Group. Analyzes Dialog’s circle and Knowledge’s Circles in addition of the constitution and characteristics of Cores Workplaces, pointing out the barriers to knowledge sharing and their potential as a community of practice. Concludes that the studied core can be considered as a community of practice, in maturity phase and its members commit themselves, creating and developing common projects, renewing interests, commitment and relationship, and for their positive results , turning the project into a regional reference.
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spelling The contributions of social movement Nós Podemos Paraná (We Can, Paraná) for the creation and sharing of knowledgeContribuições do Movimento Nós Podemos Paraná para a criação e compartilhamento de conhecimentosKnowledge creation. Knowledge sharing. Communities of practice.Criação de Conhecimento. Compartilhamento de Conhecimento. Comunidades de Prática.Gestão do ConhecimentoThis paper is a descriptive research about the contributions of the movement Nós Podemos Paraná (We Can, Paraná) for the creation and sharing of knowledge. From documentary survey, the methodology of the Movement,the role and the importance of each of its structures are described: Core Articulator, Dialog’s Circles, Knowledge’s Circles, Core Workplaces and Projects Group. Analyzes Dialog’s circle and Knowledge’s Circles in addition of the constitution and characteristics of Cores Workplaces, pointing out the barriers to knowledge sharing and their potential as a community of practice. Concludes that the studied core can be considered as a community of practice, in maturity phase and its members commit themselves, creating and developing common projects, renewing interests, commitment and relationship, and for their positive results , turning the project into a regional reference.Pesquisa descritiva sobre as contribuições do Movimento Nós Podemos Paraná para a criação e o compartilhamento de conhecimentos. Caracteriza, a partir de levantamento documental, a metodologia do Movimento e apresenta o papel e a importância de cada uma de suas estruturas: Núcleo Articulador, Círculo de Diálogo, Círculo de Conhecimento, Núcleo Local de Trabalho e Grupos de Projetos. Analisa os Círculos de Diálogo e os Círculos de Conhecimento, além da constituição e características dos Núcleos Locais de Trabalho, apontando as barreiras para o compartilhamento de conhecimentos e o potencial destes enquanto comunidade de prática. Conclui que o Núcleo estudado pode ser considerado uma comunidade de prática, na fase de Maturidade e os seus membros engajam-se, criam e desenvolvem projetos comuns, renovando os interesses, o comprometimento e o relacionamento e pelo resultado positivo de seus projetos é referência na região. Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2014-06-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/41398Em Questão; Vol. 20 No. 1 (2014); 165-188Em Questão; Vol. 20 Núm. 1 (2014); 165-188Em Questão; v. 20 n. 1 (2014); 165-1881808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/41398/32990Copyright (c) 2014 Isabela Drago, Helena Fátima Nunes Silva, Karoline Aparecida Scroch Satohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDrago, IsabelaNunes Silva, Helena FátimaScroch Sato, Karoline Aparecida2024-03-18T17:09:34Zoai:seer.ufrgs.br:article/41398Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2024-03-18T17:09:34Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
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