Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138 |
Resumo: | This paper talks about the discourse of publicity as one of man’s narratives in his quotidian life, inserted in a media culture. The paper has narratology as its theoretical-methodological support. The work hypothesis is that the narrative of publicity builds effects of real and other effects of senses (commotion, joy, pleasure, satisfaction, irony, etc) that are realized in the articulation between what is broadcast and the expectations, identifications and comprehension of the receivers. Verifying the lacunas and hiatus negotiated in the reading of the messages of publicity, fragmented by nature, we will check the contract between the spectator and author in course, how the text is lead to the conscience of the target, the interaction between what is and what is not said. |
id |
UFRGS-8_dffa19e61bbdab743e5d3406fe0a3a9a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/138 |
network_acronym_str |
UFRGS-8 |
network_name_str |
Em Questão (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media cultureBreak comecial: pequeñas estorias del cotidiano narrativas publicitarias en la cultura de los mediosBreak comercial: pequenas histórias do cotidiano narrativas publicitárias na cultura da mídiaPublicidadenarrativacultura da mídiacotidianoPublicityNarrativeMedia cultureQuotidianPublicidad. Narrativa. Cultura de los medios. Cotidiano.This paper talks about the discourse of publicity as one of man’s narratives in his quotidian life, inserted in a media culture. The paper has narratology as its theoretical-methodological support. The work hypothesis is that the narrative of publicity builds effects of real and other effects of senses (commotion, joy, pleasure, satisfaction, irony, etc) that are realized in the articulation between what is broadcast and the expectations, identifications and comprehension of the receivers. Verifying the lacunas and hiatus negotiated in the reading of the messages of publicity, fragmented by nature, we will check the contract between the spectator and author in course, how the text is lead to the conscience of the target, the interaction between what is and what is not said.En este artigo se discute el discurso publicitario como una de las narrativas del hombre en su cotidiano, inserido en una cultura de los medios. Como soporte teórico-metodológico será utilizada la narratología. La hipótesis de trabajo es la de que la narrativa publicitaria construye efectos de real y otros efectos de sentido (la conmoción, la alegría, el placer, la satisfacción, la ironía, etc.) que se realizan en la articulación entre lo que es vehiculado y las expectativas, identificaciones y comprensión de los receptores. Verificándose las brechas e hiatos negociados en la lectura de los mensajes publicitarios, por naturaleza fragmentados, serán comprobados los contratos entre telespectador y autor en andamiento, la manera como el texto es llevado a la consciencia del publico objetivo, la interacción entre lo que es y lo que no es dicho.Neste artigo discute-se o discurso publicitário como uma das narrativas do homem em seu cotidiano, inserido numa cultura da mídia. Como suporte teórico-metodológico será utilizada a narratologia. A hipótese de trabalho é de que a narrativa publicitária constrói efeitos de real e outros efeitos de sentido (a comoção, a alegria, o prazer, a satisfação, a ironia, etc.) que se realizam na articulação entre o que é veiculado e as expectativas, identificações e compreensão dos receptores. Verificando-se as lacunas e hiatos negociados na leitura das mensagens publicitárias, por natureza fragmentadas, serão checados o contrato entre telespectador e autor em andamento, a maneira como o texto é levado à consciência do público-alvo e a interação entre o que é e o que não é dito.-This paper talks about the discourse of publicity as one of man’s narratives in his quotidian life, inserted in a media culture. The paper has narratology as its theoretical-methodological support. The work hypothesis is that the narrative of publicity builds effects of real and other effects of senses (commotion, joy, pleasure, satisfaction, irony, etc) that are realized in the articulation between what is broadcast and the expectations, identifications and comprehension of the receivers. Verifying the lacunas and hiatus negotiated in the reading of the messages of publicity, fragmented by nature, we will check the contract between the spectator and author in course, how the text is lead to the conscience of the target, the interaction between what is and what is not said.-En este artigo se discute el discurso publicitario como una de las narrativas del hombre en su cotidiano, inserido en una cultura de los medios. Como soporte teórico-metodológico será utilizada la narratología. La hipótesis de trabajo es la de que la narrativa publicitaria construye efectos de real y otros efectos de sentido (la conmoción, la alegría, el placer, la satisfacción, la ironía, etc.) que se realizan en la articulación entre lo que es vehiculado y las expectativas, identificaciones y comprensión de los receptores. Verificándose las brechas e hiatos negociados en la lectura de los mensajes publicitarios, por naturaleza fragmentados, serán comprobados los contratos entre telespectador y autor en andamiento, la manera como el texto es llevado a la consciencia del publico objetivo, la interacción entre lo que es y lo que no es dicho.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2007-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138Em Questão; Vol. 13 No. 1 (2007); 89-100Em Questão; Vol. 13 Núm. 1 (2007); 89-100Em Questão; v. 13 n. 1 (2007); 89-1001808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138/1090https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138/1329Copyright (c) 2007 Márcia Coelho Flausino, Luiz G. Mottahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFlausino, Márcia CoelhoMotta, Luiz G.2023-11-20T15:56:24Zoai:seer.ufrgs.br:article/138Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-20T15:56:24Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture Break comecial: pequeñas estorias del cotidiano narrativas publicitarias en la cultura de los medios Break comercial: pequenas histórias do cotidiano narrativas publicitárias na cultura da mídia |
title |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
spellingShingle |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture Flausino, Márcia Coelho Publicidade narrativa cultura da mídia cotidiano Publicity Narrative Media culture Quotidian Publicidad. Narrativa. Cultura de los medios. Cotidiano. |
title_short |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
title_full |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
title_fullStr |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
title_full_unstemmed |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
title_sort |
Commercial break: little quotidian stories narratives of publicity in media culture |
author |
Flausino, Márcia Coelho |
author_facet |
Flausino, Márcia Coelho Motta, Luiz G. |
author_role |
author |
author2 |
Motta, Luiz G. |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Flausino, Márcia Coelho Motta, Luiz G. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicidade narrativa cultura da mídia cotidiano Publicity Narrative Media culture Quotidian Publicidad. Narrativa. Cultura de los medios. Cotidiano. |
topic |
Publicidade narrativa cultura da mídia cotidiano Publicity Narrative Media culture Quotidian Publicidad. Narrativa. Cultura de los medios. Cotidiano. |
description |
This paper talks about the discourse of publicity as one of man’s narratives in his quotidian life, inserted in a media culture. The paper has narratology as its theoretical-methodological support. The work hypothesis is that the narrative of publicity builds effects of real and other effects of senses (commotion, joy, pleasure, satisfaction, irony, etc) that are realized in the articulation between what is broadcast and the expectations, identifications and comprehension of the receivers. Verifying the lacunas and hiatus negotiated in the reading of the messages of publicity, fragmented by nature, we will check the contract between the spectator and author in course, how the text is lead to the conscience of the target, the interaction between what is and what is not said. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-10-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138/1090 https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/138/1329 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Márcia Coelho Flausino, Luiz G. Motta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Márcia Coelho Flausino, Luiz G. Motta https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Em Questão; Vol. 13 No. 1 (2007); 89-100 Em Questão; Vol. 13 Núm. 1 (2007); 89-100 Em Questão; v. 13 n. 1 (2007); 89-100 1808-5245 1807-8893 reponame:Em Questão (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Em Questão (Online) |
collection |
Em Questão (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br |
_version_ |
1789438632287797248 |