The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moro, Eliane L. da Silva
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Estabel, Lizandra Brasil
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90
Resumo: This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion.
id UFRGS-8_f19deeff561cbb72b4423659be3b58f4
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/90
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitationA Utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação na Pesquisa Escolar: um estudo de caso com os PNEEs com limitação visualTecnologias da informação e da comunicaçãoportadores de necessidades educacionais especiais com limitação visualpesquisa escolarInformation and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research.This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion.Este trabalho apresenta um estudo de caso realizado com alunos Portadores de Necessidades Educativas Especiais (PNEEs) com limitação visual, do Instituto Santa Luzia - Porto Alegre/RS. Aborda a Informática na Educação e o processo pedagógico da pesquisa escolar e a utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação (TIC.s) possibilitando a inclusão social e digital.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2006-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90Em Questão; Vol. 10 No. 1 (2004); 185-199Em Questão; Vol. 10 Núm. 1 (2004); 185-199Em Questão; v. 10 n. 1 (2004); 185-1991808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90/49Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabelhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoro, Eliane L. da SilvaEstabel, Lizandra Brasil2023-11-20T17:09:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/90Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-20T17:09:08Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
A Utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação na Pesquisa Escolar: um estudo de caso com os PNEEs com limitação visual
title The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
spellingShingle The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
Moro, Eliane L. da Silva
Tecnologias da informação e da comunicação
portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual
pesquisa escolar
Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research.
title_short The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
title_full The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
title_fullStr The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
title_full_unstemmed The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
title_sort The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
author Moro, Eliane L. da Silva
author_facet Moro, Eliane L. da Silva
Estabel, Lizandra Brasil
author_role author
author2 Estabel, Lizandra Brasil
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moro, Eliane L. da Silva
Estabel, Lizandra Brasil
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologias da informação e da comunicação
portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual
pesquisa escolar
Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research.
topic Tecnologias da informação e da comunicação
portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual
pesquisa escolar
Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research.
description This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90/49
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabel
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabel
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; Vol. 10 No. 1 (2004); 185-199
Em Questão; Vol. 10 Núm. 1 (2004); 185-199
Em Questão; v. 10 n. 1 (2004); 185-199
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438632192376832