The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90 |
Resumo: | This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion. |
id |
UFRGS-8_f19deeff561cbb72b4423659be3b58f4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/90 |
network_acronym_str |
UFRGS-8 |
network_name_str |
Em Questão (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitationA Utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação na Pesquisa Escolar: um estudo de caso com os PNEEs com limitação visualTecnologias da informação e da comunicaçãoportadores de necessidades educacionais especiais com limitação visualpesquisa escolarInformation and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research.This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion.Este trabalho apresenta um estudo de caso realizado com alunos Portadores de Necessidades Educativas Especiais (PNEEs) com limitação visual, do Instituto Santa Luzia - Porto Alegre/RS. Aborda a Informática na Educação e o processo pedagógico da pesquisa escolar e a utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação (TIC.s) possibilitando a inclusão social e digital.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2006-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90Em Questão; Vol. 10 No. 1 (2004); 185-199Em Questão; Vol. 10 Núm. 1 (2004); 185-199Em Questão; v. 10 n. 1 (2004); 185-1991808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90/49Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabelhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoro, Eliane L. da SilvaEstabel, Lizandra Brasil2023-11-20T17:09:08Zoai:seer.ufrgs.br:article/90Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-11-20T17:09:08Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation A Utilização das Tecnologias de Informação e de Comunicação na Pesquisa Escolar: um estudo de caso com os PNEEs com limitação visual |
title |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
spellingShingle |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation Moro, Eliane L. da Silva Tecnologias da informação e da comunicação portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual pesquisa escolar Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research. |
title_short |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
title_full |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
title_fullStr |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
title_full_unstemmed |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
title_sort |
The Use of Information And Communication Technologies in School Research: a case study with PNEEs with visual limitation |
author |
Moro, Eliane L. da Silva |
author_facet |
Moro, Eliane L. da Silva Estabel, Lizandra Brasil |
author_role |
author |
author2 |
Estabel, Lizandra Brasil |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moro, Eliane L. da Silva Estabel, Lizandra Brasil |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologias da informação e da comunicação portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual pesquisa escolar Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research. |
topic |
Tecnologias da informação e da comunicação portadores de necessidades educacionais especiais com limitação visual pesquisa escolar Information and Communication Technologies. Bearers of Special Educational Needs with Visual Limitation. School Research. |
description |
This paper presents a case study accomplished with students Bearers of Special Educational Needs with visual limitation, of the Santa Luzia Institute - Porto Alegre/RS. It approaches Computer science in Education and the pedagogic process of school research and the use of Information and Communication Technologies, making possible social and digital inclusion. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/90/49 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabel https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2004 Eliane L. da Silva Moro, Lizandra Brasil Estabel https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Em Questão; Vol. 10 No. 1 (2004); 185-199 Em Questão; Vol. 10 Núm. 1 (2004); 185-199 Em Questão; v. 10 n. 1 (2004); 185-199 1808-5245 1807-8893 reponame:Em Questão (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Em Questão (Online) |
collection |
Em Questão (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br |
_version_ |
1789438632192376832 |