Pedagogies of Current Times

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camozzato, Viviane Castro
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268
Resumo: The aim of this work is toproblematise changes in culture and, chiefly, its effects in pedagogyconcept. We have sought to discuss the effect of these changes to pedagogiesas a way to pluralise its meanings and action spaces. We have drawn on thehypothesis that the pedagogy seeks to fulfil demands for shaping subjectsfor the world to keep as it is. The argument is about what is called currentpedagogies: that is, pedagogies that are organised and work in a process ofconstant reshaping and updating. Pedagogies seem to act to forge presentsubjects.
id UFRGS-9_22b4518c2581566b4fcc09e05ba424c8
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/34268
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Pedagogies of Current TimesPedagogias do PresentePedagogias do Presente. Transformações Culturais. Estudos Culturais.Current Pedagogies. Cultural Changes. Cultural Studies.The aim of this work is toproblematise changes in culture and, chiefly, its effects in pedagogyconcept. We have sought to discuss the effect of these changes to pedagogiesas a way to pluralise its meanings and action spaces. We have drawn on thehypothesis that the pedagogy seeks to fulfil demands for shaping subjectsfor the world to keep as it is. The argument is about what is called currentpedagogies: that is, pedagogies that are organised and work in a process ofconstant reshaping and updating. Pedagogies seem to act to forge presentsubjects.O objetivo é problematizar as transformaçõesno estado da cultura e, principalmente, suas repercussões no conceitode pedagogia. Procura-se discutir o quanto essas transformações têmsido elementos importantes nas flexões da pedagogia, fazendo com que sejapluralizada em sua denominação e em seus espaços de atuação. Parte-seda hipótese de que a pedagogia procura responder às exigências que cadatempo coloca para a produção de tipos de sujeitos que lhe correspondam,levando adiante o mundo em que vivem. O argumento é sobre o que é denominadode pedagogias do presente: ou seja, pedagogias que se organizame funcionam num processo de atualização e reconfiguração constantes. Aspedagogias parecem atuar para forjar os sujeitos do presente.FACED - UFRGS2014-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 39 No. 2 (2014)Educação & Realidade; v. 39 n. 2 (2014)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268/46070Camozzato, Viviane Castroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-27T19:33:58Zoai:seer.ufrgs.br:article/34268Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-27T19:33:58Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogies of Current Times
Pedagogias do Presente
title Pedagogies of Current Times
spellingShingle Pedagogies of Current Times
Camozzato, Viviane Castro
Pedagogias do Presente. Transformações Culturais. Estudos Culturais.
Current Pedagogies. Cultural Changes. Cultural Studies.
title_short Pedagogies of Current Times
title_full Pedagogies of Current Times
title_fullStr Pedagogies of Current Times
title_full_unstemmed Pedagogies of Current Times
title_sort Pedagogies of Current Times
author Camozzato, Viviane Castro
author_facet Camozzato, Viviane Castro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Camozzato, Viviane Castro
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogias do Presente. Transformações Culturais. Estudos Culturais.
Current Pedagogies. Cultural Changes. Cultural Studies.
topic Pedagogias do Presente. Transformações Culturais. Estudos Culturais.
Current Pedagogies. Cultural Changes. Cultural Studies.
description The aim of this work is toproblematise changes in culture and, chiefly, its effects in pedagogyconcept. We have sought to discuss the effect of these changes to pedagogiesas a way to pluralise its meanings and action spaces. We have drawn on thehypothesis that the pedagogy seeks to fulfil demands for shaping subjectsfor the world to keep as it is. The argument is about what is called currentpedagogies: that is, pedagogies that are organised and work in a process ofconstant reshaping and updating. Pedagogies seem to act to forge presentsubjects.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34268/46070
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 39 No. 2 (2014)
Educação & Realidade; v. 39 n. 2 (2014)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766985259614208