School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bernado, Elisangela da Silva
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Christovão, Ana Carolina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597
Resumo: This article aims to investigate how the Mais Educação Program has been developed in Rio de Janeiro’s public schools, specifically the aspects of full-time education and democratic management. This is an exploratory study combining quantitative and qualitative approaches, by means of a survey of educational data and interviews with school managers, in order to observe possible impacts on the quality of education.
id UFRGS-9_51399fc037d7b7611c66dd57aa8dbfde
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/60597
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of educationTempo de Escola e Gestão Democrática: o Programa Mais Educação e o IDEB em busca da qualidade da educaçãoSchool Time. Full-time School. Democratic Management. Mais Educação Program. Rio de Janeiro.Tempo de Escola. Escola Integral. Gestão Democrática. Programa Mais Educação. Rio de Janeiro.This article aims to investigate how the Mais Educação Program has been developed in Rio de Janeiro’s public schools, specifically the aspects of full-time education and democratic management. This is an exploratory study combining quantitative and qualitative approaches, by means of a survey of educational data and interviews with school managers, in order to observe possible impacts on the quality of education.Este artigo tem como objetivo investigar como o Programa Mais Educação vem sendo desenvolvido na rede municipal de ensino do Rio de Janeiro em seus aspectos da educação (em tempo) integral e da gestão democrática. Realizamos um estudo exploratório que combinou as abordagens quantitativa e qualitativa através do levantamento de dados educacionais e da realização de entrevistas com gestores escolares, de modo a aferirmos possíveis impactos sobre a qualidade do ensino.FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597/48161Bernado, Elisangela da SilvaChristovão, Ana Carolinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-10T13:35:06Zoai:seer.ufrgs.br:article/60597Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-10T13:35:06Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
Tempo de Escola e Gestão Democrática: o Programa Mais Educação e o IDEB em busca da qualidade da educação
title School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
spellingShingle School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
Bernado, Elisangela da Silva
School Time. Full-time School. Democratic Management. Mais Educação Program. Rio de Janeiro.
Tempo de Escola. Escola Integral. Gestão Democrática. Programa Mais Educação. Rio de Janeiro.
title_short School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
title_full School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
title_fullStr School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
title_full_unstemmed School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
title_sort School Time and Democratic Management: Mais Educação Program and the IDEB in search of quality of education
author Bernado, Elisangela da Silva
author_facet Bernado, Elisangela da Silva
Christovão, Ana Carolina
author_role author
author2 Christovão, Ana Carolina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bernado, Elisangela da Silva
Christovão, Ana Carolina
dc.subject.por.fl_str_mv School Time. Full-time School. Democratic Management. Mais Educação Program. Rio de Janeiro.
Tempo de Escola. Escola Integral. Gestão Democrática. Programa Mais Educação. Rio de Janeiro.
topic School Time. Full-time School. Democratic Management. Mais Educação Program. Rio de Janeiro.
Tempo de Escola. Escola Integral. Gestão Democrática. Programa Mais Educação. Rio de Janeiro.
description This article aims to investigate how the Mais Educação Program has been developed in Rio de Janeiro’s public schools, specifically the aspects of full-time education and democratic management. This is an exploratory study combining quantitative and qualitative approaches, by means of a survey of educational data and interviews with school managers, in order to observe possible impacts on the quality of education.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60597/48161
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)
Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986688823296