Education and cultural and artistic developrnent
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713 |
Resumo: | The text afirms the importance of education for cultural development and discusses problems of Cultural Literacy, Cultural identity and Cultural ecology in the context of the Third World and of the european and white north american codes.The text is concerned with conceptual distintions among Cultural Diversity, Multiculturality, Pluriculturality and Interculturality. The role of the arts for cultural development of citzenship's consciousness, of creativity and of visual literacy are pointed out. Finaly questions of methods of Art Teaching are discussed, specially the Modernist and Post Modernist methods. |
id |
UFRGS-9_7af5501560d56925d03fd56d69160795 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/71713 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Education and cultural and artistic developrnentEducação e desenvolvimento cultural e artísticoEducação e culturaMulticulturalidadeInterculturalidadeArte na Educação como cultura e expressãoEducation and CultureMulticulturalityInterculturalityArt for consciousness of citizenshipArt in Education as culture and expressionThe text afirms the importance of education for cultural development and discusses problems of Cultural Literacy, Cultural identity and Cultural ecology in the context of the Third World and of the european and white north american codes.The text is concerned with conceptual distintions among Cultural Diversity, Multiculturality, Pluriculturality and Interculturality. The role of the arts for cultural development of citzenship's consciousness, of creativity and of visual literacy are pointed out. Finaly questions of methods of Art Teaching are discussed, specially the Modernist and Post Modernist methods.O texto aborda o papel da Educação no desenvolvimento cultural, possibilitando o exercício da capacidade de perceber, conviver e valorizar diferentes códigos culturais. Procura-se distinguir os conceitos de Diversidade Cultural, Multiculturalidade. Interculturalidade e Ecologia Cultural. O papel das Artes para o desenvolvimento cultural é analisado, considerandose seus efeitos para o desenvolvimento da consciência de cidadania, para a alfabetização visual, para a potencialização da criatividade e para a preparação de um público apreciador de arte. Questões de métodos de ensino da Arte são discutidas distinguindo-se os métodos modernistas e pós-modernistas.FACED - UFRGS2017-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 20 No. 2 (1995)Educação & Realidade; v. 20 n. 2 (1995)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713/40662Copyright (c) 2017 Ana Mae T. B. Barbosainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Ana Mae T. B.2017-03-08T19:48:47Zoai:seer.ufrgs.br:article/71713Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-03-08T19:48:47Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education and cultural and artistic developrnent Educação e desenvolvimento cultural e artístico |
title |
Education and cultural and artistic developrnent |
spellingShingle |
Education and cultural and artistic developrnent Barbosa, Ana Mae T. B. Educação e cultura Multiculturalidade Interculturalidade Arte na Educação como cultura e expressão Education and Culture Multiculturality Interculturality Art for consciousness of citizenship Art in Education as culture and expression |
title_short |
Education and cultural and artistic developrnent |
title_full |
Education and cultural and artistic developrnent |
title_fullStr |
Education and cultural and artistic developrnent |
title_full_unstemmed |
Education and cultural and artistic developrnent |
title_sort |
Education and cultural and artistic developrnent |
author |
Barbosa, Ana Mae T. B. |
author_facet |
Barbosa, Ana Mae T. B. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Ana Mae T. B. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação e cultura Multiculturalidade Interculturalidade Arte na Educação como cultura e expressão Education and Culture Multiculturality Interculturality Art for consciousness of citizenship Art in Education as culture and expression |
topic |
Educação e cultura Multiculturalidade Interculturalidade Arte na Educação como cultura e expressão Education and Culture Multiculturality Interculturality Art for consciousness of citizenship Art in Education as culture and expression |
description |
The text afirms the importance of education for cultural development and discusses problems of Cultural Literacy, Cultural identity and Cultural ecology in the context of the Third World and of the european and white north american codes.The text is concerned with conceptual distintions among Cultural Diversity, Multiculturality, Pluriculturality and Interculturality. The role of the arts for cultural development of citzenship's consciousness, of creativity and of visual literacy are pointed out. Finaly questions of methods of Art Teaching are discussed, specially the Modernist and Post Modernist methods. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71713/40662 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ana Mae T. B. Barbosa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ana Mae T. B. Barbosa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 20 No. 2 (1995) Educação & Realidade; v. 20 n. 2 (1995) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987711184896 |