Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764 |
Resumo: | The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities. |
id |
UFRGS-9_97adb562f399ab6be39ed873572d3529 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/106764 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of ScienceWittgenstein, Pesquisa Educacional e a Captura da CiênciaWittgensteinNaïve ScientismImponderable Evidence.WittgensteinCientificismo IngênuoEvidências Imponderáveis.The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities.O autor discute a importância do pensamento de Wittgenstein para a relativização da atitude científica na filosofia da educação, particularmente quando as ciências sociais tendem a seguir o modelo das ciências duras em suas atividades de pesquisa.FACED - UFRGS2020-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 3 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 3 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59010https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59011Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSmith, Richard2020-11-03T11:50:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/106764Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2020-11-03T11:50:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science Wittgenstein, Pesquisa Educacional e a Captura da Ciência |
title |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
spellingShingle |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science Smith, Richard Wittgenstein Naïve Scientism Imponderable Evidence. Wittgenstein Cientificismo Ingênuo Evidências Imponderáveis. |
title_short |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
title_full |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
title_fullStr |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
title_full_unstemmed |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
title_sort |
Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science |
author |
Smith, Richard |
author_facet |
Smith, Richard |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Smith, Richard |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Wittgenstein Naïve Scientism Imponderable Evidence. Wittgenstein Cientificismo Ingênuo Evidências Imponderáveis. |
topic |
Wittgenstein Naïve Scientism Imponderable Evidence. Wittgenstein Cientificismo Ingênuo Evidências Imponderáveis. |
description |
The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59010 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59011 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 3 (2020) Educação & Realidade; v. 45 n. 3 (2020) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766988774440960 |