Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Smith, Richard
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764
Resumo: The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities.
id UFRGS-9_97adb562f399ab6be39ed873572d3529
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/106764
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Wittgenstein, Educational Research and the Capture of ScienceWittgenstein, Pesquisa Educacional e a Captura da CiênciaWittgensteinNaïve ScientismImponderable Evidence.WittgensteinCientificismo IngênuoEvidências Imponderáveis.The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities.O autor discute a importância do pensamento de Wittgenstein para a relativização da atitude científica na filosofia da educação, particularmente quando as ciências sociais tendem a seguir o modelo das ciências duras em suas atividades de pesquisa.FACED - UFRGS2020-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 3 (2020)Educação & Realidade; v. 45 n. 3 (2020)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59010https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59011Copyright (c) 2020 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessSmith, Richard2020-11-03T11:50:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/106764Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2020-11-03T11:50:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
Wittgenstein, Pesquisa Educacional e a Captura da Ciência
title Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
spellingShingle Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
Smith, Richard
Wittgenstein
Naïve Scientism
Imponderable Evidence.
Wittgenstein
Cientificismo Ingênuo
Evidências Imponderáveis.
title_short Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
title_full Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
title_fullStr Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
title_full_unstemmed Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
title_sort Wittgenstein, Educational Research and the Capture of Science
author Smith, Richard
author_facet Smith, Richard
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Smith, Richard
dc.subject.por.fl_str_mv Wittgenstein
Naïve Scientism
Imponderable Evidence.
Wittgenstein
Cientificismo Ingênuo
Evidências Imponderáveis.
topic Wittgenstein
Naïve Scientism
Imponderable Evidence.
Wittgenstein
Cientificismo Ingênuo
Evidências Imponderáveis.
description The author discusses the importance of Wittgenstein’s thinking for the relativization of the scientific attitude in the philosophy of education, particularly when the social sciences tend to follow the model of the hard sciences in their research activities.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59010
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/106764/59011
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 45 No. 3 (2020)
Educação & Realidade; v. 45 n. 3 (2020)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766988774440960