Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Klees, Steven J.
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816
Resumo: Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed.
id UFRGS-9_bcd098c86f852f16330f68c51fbedc68
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/64816
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?Métodos Quantitativos na Educação Comparada e em Outros Cursos: são válidos?Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal.Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference.Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed.A comparação é a essência da ciência e o campo da educação comparada e internacional, como muitas ciências sociais, encontra-se dominado por abordagens metodológicas quantitativas. Este artigo levanta questões fundamentais a respeito da utilidade da análise de regressão para inferências causais. Examina três obras extensas de análise de regressão aplicada referentes a políticas educacionais. O artigo conclui que o alcance ou até mesmo a proximidade das condições necessárias para que a análise de regressão produza inferências causais válidas está mais distante do que nunca, de modo que estas inferências nunca são válidas. As metodologias de pesquisa alternativas são então brevemente discutidas.FACED - UFRGS2017-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017)Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48592https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48593Copyright (c) 2017 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlees, Steven J.2018-06-25T18:05:58Zoai:seer.ufrgs.br:article/64816Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-06-25T18:05:58Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
Métodos Quantitativos na Educação Comparada e em Outros Cursos: são válidos?
title Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
spellingShingle Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
Klees, Steven J.
Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal.
Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference.
title_short Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
title_full Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
title_fullStr Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
title_full_unstemmed Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
title_sort Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
author Klees, Steven J.
author_facet Klees, Steven J.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Klees, Steven J.
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal.
Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference.
topic Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal.
Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference.
description Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48592
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48593
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017)
Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766987119788032