Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816 |
Resumo: | Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed. |
id |
UFRGS-9_bcd098c86f852f16330f68c51fbedc68 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/64816 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid?Métodos Quantitativos na Educação Comparada e em Outros Cursos: são válidos?Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal.Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference.Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed.A comparação é a essência da ciência e o campo da educação comparada e internacional, como muitas ciências sociais, encontra-se dominado por abordagens metodológicas quantitativas. Este artigo levanta questões fundamentais a respeito da utilidade da análise de regressão para inferências causais. Examina três obras extensas de análise de regressão aplicada referentes a políticas educacionais. O artigo conclui que o alcance ou até mesmo a proximidade das condições necessárias para que a análise de regressão produza inferências causais válidas está mais distante do que nunca, de modo que estas inferências nunca são válidas. As metodologias de pesquisa alternativas são então brevemente discutidas.FACED - UFRGS2017-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017)Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48592https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48593Copyright (c) 2017 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlees, Steven J.2018-06-25T18:05:58Zoai:seer.ufrgs.br:article/64816Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-06-25T18:05:58Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? Métodos Quantitativos na Educação Comparada e em Outros Cursos: são válidos? |
title |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
spellingShingle |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? Klees, Steven J. Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal. Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference. |
title_short |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
title_full |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
title_fullStr |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
title_full_unstemmed |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
title_sort |
Quantitative Methods in Comparative Education and Other Disciplines: are they valid? |
author |
Klees, Steven J. |
author_facet |
Klees, Steven J. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Klees, Steven J. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal. Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference. |
topic |
Educação Comparada. Métodos de Pesquisa. Análise de Regressão. Inferência Causal. Comparative Education. Research Methods. Regression Analysis. Causal Inference. |
description |
Comparison is the essence of science and the field of comparative and international education, like many of the social sciences, has been dominated by quantitative methodological approaches. This paper raises fundamental questions about the utility of regression analysis for causal inference. It examines three extensive literatures of applied regression analysis concerned with education policies. The paper concludes that the conditions necessary for regression analysis to yield valid causal inferences are so far from ever being met or approximated that such inferences are never valid. Alternative research methodologies are then briefly discussed. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48592 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/64816/48593 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 42 No. 3 (2017) Educação & Realidade; v. 42 n. 3 (2017) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766987119788032 |