On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673 |
Resumo: | This essay analyzes the extension of the learning time and the nature of school education in the context of the society projects that configure the full-time public school in Brazil. The text is structured in two sections. The first one reflects on the nature of the knowledge provided by full-time schools, from the relationship between the historically formed knowledge and local knowledge. The second section discusses how the articulation of diversified activities makes up the knowledge practiced by the school, in order to achieve social inclusion and citizenship. |
id |
UFRGS-9_d79e2b5d940fce3900b552414497ba2e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/60673 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time SchoolSobre Tempo e Conhecimentos Praticados na Escola de Tempo IntegralFull-Time Education. Practiced Knowledge. Historically Constituted Knowledge. Local Knowledge.Educação em Tempo Integral. Conhecimentos Praticados. Conhecimentos Historicamente Constituídos. Conhecimentos Locais.This essay analyzes the extension of the learning time and the nature of school education in the context of the society projects that configure the full-time public school in Brazil. The text is structured in two sections. The first one reflects on the nature of the knowledge provided by full-time schools, from the relationship between the historically formed knowledge and local knowledge. The second section discusses how the articulation of diversified activities makes up the knowledge practiced by the school, in order to achieve social inclusion and citizenship.Este ensaio analisa a ampliação da jornada e a natureza da educação escolar no contexto dos projetos de sociedade que configuram a escola pública de tempo integral, no Brasil. O texto estrutura-se em duas seções. A primeira reflete acerca da natureza dos conhecimentos veiculados pelas escolas que funcionam em tempo integral, a partir da relação entre os conhecimentos historicamente constituídos e os conhecimentos locais. A segunda seção discute como a articulação das atividades diversificadas compõe o conhecimento praticado pela escola, tendo em vista a inclusão social e a construção da cidadania. FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673/48869Coelho, Lígia Martha Coimbra da CostaMaurício, Lúcia Vellosoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-12T19:49:43Zoai:seer.ufrgs.br:article/60673Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-07-12T19:49:43Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School Sobre Tempo e Conhecimentos Praticados na Escola de Tempo Integral |
title |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
spellingShingle |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School Coelho, Lígia Martha Coimbra da Costa Full-Time Education. Practiced Knowledge. Historically Constituted Knowledge. Local Knowledge. Educação em Tempo Integral. Conhecimentos Praticados. Conhecimentos Historicamente Constituídos. Conhecimentos Locais. |
title_short |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
title_full |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
title_fullStr |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
title_full_unstemmed |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
title_sort |
On Time and Practiced Knowledge in Full-Time School |
author |
Coelho, Lígia Martha Coimbra da Costa |
author_facet |
Coelho, Lígia Martha Coimbra da Costa Maurício, Lúcia Velloso |
author_role |
author |
author2 |
Maurício, Lúcia Velloso |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Lígia Martha Coimbra da Costa Maurício, Lúcia Velloso |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Full-Time Education. Practiced Knowledge. Historically Constituted Knowledge. Local Knowledge. Educação em Tempo Integral. Conhecimentos Praticados. Conhecimentos Historicamente Constituídos. Conhecimentos Locais. |
topic |
Full-Time Education. Practiced Knowledge. Historically Constituted Knowledge. Local Knowledge. Educação em Tempo Integral. Conhecimentos Praticados. Conhecimentos Historicamente Constituídos. Conhecimentos Locais. |
description |
This essay analyzes the extension of the learning time and the nature of school education in the context of the society projects that configure the full-time public school in Brazil. The text is structured in two sections. The first one reflects on the nature of the knowledge provided by full-time schools, from the relationship between the historically formed knowledge and local knowledge. The second section discusses how the articulation of diversified activities makes up the knowledge practiced by the school, in order to achieve social inclusion and citizenship. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60673/48869 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016) Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986699309056 |