Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105 |
Resumo: | The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution. |
id |
UFRGS-9_ef214744fee7a2d51cea3f671409755e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/61105 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institutionO Internato Escolar: limites e paradoxos de uma instituição totalBoarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution.Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total.The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution.O internato escolar é uma modalidade de escolarização que oferece alojamento e refeições. Dentro desse tipo de estabelecimento escolar, o tempo se amplia ao englobar o que é normalmente separado: a sobrevivência, o trabalho e os lazeres. Essa característica faz com que Goffman o considere como uma instituição total. A extensão temporal dessa influência e a intensa vida coletiva que ela acarreta permitem o desenvolvimento de relações pessoais e emocionais fortes por um lado, e por outro, certas disposições e práticas ocultas que limitam a ascendência dessa instituição.FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48153https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48154Guigue, MichèleBoulin, Audreyinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-10T13:24:46Zoai:seer.ufrgs.br:article/61105Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-10T13:24:46Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution O Internato Escolar: limites e paradoxos de uma instituição total |
title |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
spellingShingle |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution Guigue, Michèle Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution. Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total. |
title_short |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
title_full |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
title_fullStr |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
title_full_unstemmed |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
title_sort |
Boarding School: limits and paradoxes of a total institution |
author |
Guigue, Michèle |
author_facet |
Guigue, Michèle Boulin, Audrey |
author_role |
author |
author2 |
Boulin, Audrey |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guigue, Michèle Boulin, Audrey |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution. Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total. |
topic |
Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution. Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total. |
description |
The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48153 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016) Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986727620608 |