Boarding School: limits and paradoxes of a total institution

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guigue, Michèle
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Boulin, Audrey
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105
Resumo: The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution.
id UFRGS-9_ef214744fee7a2d51cea3f671409755e
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/61105
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Boarding School: limits and paradoxes of a total institutionO Internato Escolar: limites e paradoxos de uma instituição totalBoarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution.Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total.The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution.O internato escolar é uma modalidade de escolarização que oferece alojamento e refeições. Dentro desse tipo de estabelecimento escolar, o tempo se amplia ao englobar o que é normalmente separado: a sobrevivência, o trabalho e os lazeres. Essa característica faz com que Goffman o considere como uma instituição total. A extensão temporal dessa influência e a intensa vida coletiva que ela acarreta permitem o desenvolvimento de relações pessoais e emocionais fortes por um lado, e por outro, certas disposições e práticas ocultas que limitam a ascendência dessa instituição.FACED - UFRGS2016-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48153https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48154Guigue, MichèleBoulin, Audreyinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-10T13:24:46Zoai:seer.ufrgs.br:article/61105Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-05-10T13:24:46Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
O Internato Escolar: limites e paradoxos de uma instituição total
title Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
spellingShingle Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
Guigue, Michèle
Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution.
Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total.
title_short Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
title_full Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
title_fullStr Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
title_full_unstemmed Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
title_sort Boarding School: limits and paradoxes of a total institution
author Guigue, Michèle
author_facet Guigue, Michèle
Boulin, Audrey
author_role author
author2 Boulin, Audrey
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guigue, Michèle
Boulin, Audrey
dc.subject.por.fl_str_mv Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution.
Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total.
topic Boarding School. School Professionals. Norms. Personalization. Total Institution.
Internato Escolar. Profissionais da Escola. Normas. Personalização. Instituição Total.
description The boarding school is a mode of schooling that provides housing and meals. In this type of educational facility, time is extended when comprising what is usually separated: survival, work and leisure. This characteristic leads Goffman to consider it as a total institution. The time extension of this influence and the intense collective life produced by it allow the development of strong personal and emotional relationships on one hand and, ont eh other one, certain hidden provisions and practices that limit the ascendancy of this institution.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-09-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48153
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/61105/48154
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 4 (2016)
Educação & Realidade; v. 41 n. 4 (2016)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986727620608