Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756 |
Resumo: | The article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007. |
id |
UFRGS-9_facca767e6d0a226c0a90aa9d7cbc4e6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/60756 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPECAmpliação da Jornada Escolar e o Terceiro Setor: a atuação do CENPECSchool DayThird SectorEducational Policyjornada escolarterceiro setorpolítica educacionalThe article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007.O artigo analisa a elaboração e a divulgação de propostas para a ampliação da jornada escolar pelo Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC), de 1993 a 2006. Buscamos nos apropriar das proposições e das estratégias de convencimento utilizadas junto às sociedades civil e política, a partir de diversos documentos assinados pela ONG e seus intelectuais. A seguir, avaliamos a assimilação desse conjunto de proposições pelo Programa Mais Educação, política de ampliação de jornada do governo federal, de 2007.FACED - UFRGS2018-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756/47248Copyright (c) 2018 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Regis Eduardo Coelho Argüelles da2018-02-27T03:48:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/60756Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-02-27T03:48:52Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC Ampliação da Jornada Escolar e o Terceiro Setor: a atuação do CENPEC |
title |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
spellingShingle |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da School Day Third Sector Educational Policy jornada escolar terceiro setor política educacional |
title_short |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
title_full |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
title_fullStr |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
title_full_unstemmed |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
title_sort |
Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC |
author |
Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da |
author_facet |
Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
School Day Third Sector Educational Policy jornada escolar terceiro setor política educacional |
topic |
School Day Third Sector Educational Policy jornada escolar terceiro setor política educacional |
description |
The article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-02-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756/47248 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação & Realidade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação & Realidade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018) Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986700357632 |