Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756
Resumo: The article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007.
id UFRGS-9_facca767e6d0a226c0a90aa9d7cbc4e6
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/60756
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPECAmpliação da Jornada Escolar e o Terceiro Setor: a atuação do CENPECSchool DayThird SectorEducational Policyjornada escolarterceiro setorpolítica educacionalThe article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007.O artigo analisa a elaboração e a divulgação de propostas para a ampliação da jornada escolar pelo Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC), de 1993 a 2006. Buscamos nos apropriar das proposições e das estratégias de convencimento utilizadas junto às sociedades civil e política, a partir de diversos documentos assinados pela ONG e seus intelectuais. A seguir, avaliamos a assimilação desse conjunto de proposições pelo Programa Mais Educação, política de ampliação de jornada do governo federal, de 2007.FACED - UFRGS2018-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756/47248Copyright (c) 2018 Educação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Regis Eduardo Coelho Argüelles da2018-02-27T03:48:52Zoai:seer.ufrgs.br:article/60756Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-02-27T03:48:52Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
Ampliação da Jornada Escolar e o Terceiro Setor: a atuação do CENPEC
title Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
spellingShingle Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da
School Day
Third Sector
Educational Policy
jornada escolar
terceiro setor
política educacional
title_short Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
title_full Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
title_fullStr Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
title_full_unstemmed Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
title_sort Extension of the School Day and the Third Sector: the role of CENPEC
author Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da
author_facet Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Regis Eduardo Coelho Argüelles da
dc.subject.por.fl_str_mv School Day
Third Sector
Educational Policy
jornada escolar
terceiro setor
política educacional
topic School Day
Third Sector
Educational Policy
jornada escolar
terceiro setor
política educacional
description The article analyzes the development and dissemination of proposals for expand the school day by the Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) from 1993 to 2006. We seek to the propositions, and persuasion strategies used along the civil and politic society, from various documents signed by the NGO and its intellectuals. Next, we evaluate the assimilation of this set of propositions by Programa Mais Educação, school day expansion policy of the Federal Government, since 2007.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-02-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/60756/47248
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Educação & Realidade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Educação & Realidade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 43 No. 2 (2018)
Educação & Realidade; v. 43 n. 2 (2018)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986700357632