Análise dinâmica de torres e estruturas elevadas lateralmente carregadas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1974 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRJ |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11422/2586 |
Resumo: | The dynamic response of tall building is studied for two different behaviors of structures: a cantilever beam and a shear building. The wind action is supposed to be deterministic. A viscous type damping is introduced and the general equations of the motion are obtained from the Hamilton Principle. Some considerations are done on the nature of the damping matrix, by means of specifying the percentage of critical damping, uncoupling of damped systems and methods for the calculation of the eigenvalues. An automatic computer program is developed to provide the dynamic characteristics and response to several types of loading. The program is written in FORTRAN for the IBM/360 computer. |
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Análise dinâmica de torres e estruturas elevadas lateralmente carregadasAnálise não linear de estrturasCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL::ESTRUTURASThe dynamic response of tall building is studied for two different behaviors of structures: a cantilever beam and a shear building. The wind action is supposed to be deterministic. A viscous type damping is introduced and the general equations of the motion are obtained from the Hamilton Principle. Some considerations are done on the nature of the damping matrix, by means of specifying the percentage of critical damping, uncoupling of damped systems and methods for the calculation of the eigenvalues. An automatic computer program is developed to provide the dynamic characteristics and response to several types of loading. The program is written in FORTRAN for the IBM/360 computer.São estudados dois modelos para análise dinâmica de estruturas de grande altura que tenham comportamentos assimiláveis ao de uma viga em balanço ou que tenham diafragmas rígidos horizontais. É suposta a ação do vento sob o ponto de vista determinista. As equações gerais do movimento são obtidas a partir do Princípio de Hamilton. É introduzido o amortecimento do tipo viscoso. Algumas considerações são feitas sobre a construção da matriz de amortecimento, fixando-se percentagens do amortecimento crítico, desacoplamento de sistemas amortecidos e métodos de cálculo de valores característicos. Foi desenvolvido um programa automático em linguagem FORTRAN para o IBM/360 que fornece as características dinâmicas e resposta a diversos tipos de solicitações.Universidade Federal do Rio de JaneiroBrasilInstituto Alberto Luiz Coimbra de Pós-Graduação e Pesquisa de EngenhariaPrograma de Pós-Graduação em Engenharia CivilUFRJGomes, Paulo AlcantaraOliveira, Romilde Almeida de2017-08-04T12:27:27Z2023-12-21T03:03:26Z1974-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesishttp://hdl.handle.net/11422/2586porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRJinstname:Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)instacron:UFRJ2023-12-21T03:03:26Zoai:pantheon.ufrj.br:11422/2586Repositório InstitucionalPUBhttp://www.pantheon.ufrj.br/oai/requestpantheon@sibi.ufrj.bropendoar:2023-12-21T03:03:26Repositório Institucional da UFRJ - Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)false |
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