A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Informação na Sociedade Contemporânea |
Texto Completo: | https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/23421 |
Resumo: | As new intelligent cities emerge companies evolve their processes, products, and market positioning in order to increase sales or seek partnerships that provide the development of their business, but what will be the characteristics of this new market, what is the profile of the new consumer and the most important point, is those city halls are prepared to help companies capture the demand generated in the process of building an intelligent city? Aiming to answer these questions, we conducted this exploratory research with the help of open data to show us the influences of market intelligence methods on the entrepreneurial scenario of intelligent cities. |
id |
UFRN-11_110952a4e440326857656f5492247c78 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufrn.br:article/23421 |
network_acronym_str |
UFRN-11 |
network_name_str |
Revista Informação na Sociedade Contemporânea |
repository_id_str |
|
spelling |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligentecidades inteligentesinteligencia competitivamarketing territorialempreendedorismointeligencia de mercadoAs new intelligent cities emerge companies evolve their processes, products, and market positioning in order to increase sales or seek partnerships that provide the development of their business, but what will be the characteristics of this new market, what is the profile of the new consumer and the most important point, is those city halls are prepared to help companies capture the demand generated in the process of building an intelligent city? Aiming to answer these questions, we conducted this exploratory research with the help of open data to show us the influences of market intelligence methods on the entrepreneurial scenario of intelligent cities.Com o surgimento de novas cidades inteligentes empresas evoluem seus processos, produtos e posicionamento de mercado com o intuito de aumentar vendas ou buscar parcerias que propiciem o desenvolvimento de seus negócios, porém quais serão as características desse novo mercado? Qual o perfil do novo consumidor? Será que prefeituras estão preparadas para auxiliar empresas a captarem a demanda gerada no processo de construção de uma cidade inteligente? Visando responder esses questionamentos conduzimos essa pesquisa exploratória com auxílio de dados abertos para nos mostrar quais as contribuições ou oportunidades que a inteligência de mercado poderá proporcionar ao cenário empreendedor de uma cidade inteligente.Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN2021-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionconsórcio mestral e doutoral SNGICapplication/pdfhttps://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/2342110.21680/2447-0198.2021v5n1ID23421Revista Informação na Sociedade Contemporânea; v. 5 (2021): Janeiro-Dezembro; e234212447-019810.21680/2447-0198.2021v5n1reponame:Revista Informação na Sociedade Contemporâneainstname:Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)instacron:UFRNporhttps://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/23421/13914Copyright (c) 2021 André Luiz Gomes, Taiane Ritta Coelho info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, André LuizCoelho , Taiane Ritta 2021-08-30T18:42:23Zoai:periodicos.ufrn.br:article/23421Revistahttps://periodicos.ufrn.br/informacao/indexPUBhttps://periodicos.ufrn.br/informacao/oairisc.ufrn@gmail.com ; risc.decin@gmail.com2447-01982447-0198opendoar:2021-08-30T18:42:23Revista Informação na Sociedade Contemporânea - Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
title |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
spellingShingle |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente Gomes, André Luiz cidades inteligentes inteligencia competitiva marketing territorial empreendedorismo inteligencia de mercado |
title_short |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
title_full |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
title_fullStr |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
title_full_unstemmed |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
title_sort |
A influência da inteligência de mercado no planejamento de uma cidade inteligente |
author |
Gomes, André Luiz |
author_facet |
Gomes, André Luiz Coelho , Taiane Ritta |
author_role |
author |
author2 |
Coelho , Taiane Ritta |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, André Luiz Coelho , Taiane Ritta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
cidades inteligentes inteligencia competitiva marketing territorial empreendedorismo inteligencia de mercado |
topic |
cidades inteligentes inteligencia competitiva marketing territorial empreendedorismo inteligencia de mercado |
description |
As new intelligent cities emerge companies evolve their processes, products, and market positioning in order to increase sales or seek partnerships that provide the development of their business, but what will be the characteristics of this new market, what is the profile of the new consumer and the most important point, is those city halls are prepared to help companies capture the demand generated in the process of building an intelligent city? Aiming to answer these questions, we conducted this exploratory research with the help of open data to show us the influences of market intelligence methods on the entrepreneurial scenario of intelligent cities. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion consórcio mestral e doutoral SNGIC |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/23421 10.21680/2447-0198.2021v5n1ID23421 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/23421 |
identifier_str_mv |
10.21680/2447-0198.2021v5n1ID23421 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufrn.br/informacao/article/view/23421/13914 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 André Luiz Gomes, Taiane Ritta Coelho info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 André Luiz Gomes, Taiane Ritta Coelho |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publisher.none.fl_str_mv |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Informação na Sociedade Contemporânea; v. 5 (2021): Janeiro-Dezembro; e23421 2447-0198 10.21680/2447-0198.2021v5n1 reponame:Revista Informação na Sociedade Contemporânea instname:Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN) instacron:UFRN |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN) |
instacron_str |
UFRN |
institution |
UFRN |
reponame_str |
Revista Informação na Sociedade Contemporânea |
collection |
Revista Informação na Sociedade Contemporânea |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Informação na Sociedade Contemporânea - Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN) |
repository.mail.fl_str_mv |
risc.ufrn@gmail.com ; risc.decin@gmail.com |
_version_ |
1797067922425774080 |