Imagens do terceiro setor: um estudo com pais e responsáveis financeiros das organizações educacionais
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFRN |
Texto Completo: | https://repositorio.ufrn.br/jspui/handle/123456789/12102 |
Resumo: | The present report is the result of an applied research in the educational entities of the third sector, aiming to demonstrate whether the financial influences the perception of users on the image of those entities. For both used the prospect of integrative marketing relationship adapting to and developing a set of indicators which bore the measurement of images from the model of Machado et al (2005) and Kotler and Fox (1994). The sample included a total of 187 parents and financial responsibility in 03 (three) institutions of education in Natal / RN. These data were processed by multivariate statistical analysis, factor analysis, linear regression, analysis of cluster and discriminant analysis. The factor analysis also identified 6 images perceived by users of services. Next were the relationships of cause and effect between the financial and images formed. In discriminant analysis, was identified two distinct groups of parents and guardians with financial perceptions similar and well defined. The result of the work shows that the differential level of financial participation of parents and guardians not influence the formation of the images formed from educational institutions of the third sector |
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For both used the prospect of integrative marketing relationship adapting to and developing a set of indicators which bore the measurement of images from the model of Machado et al (2005) and Kotler and Fox (1994). The sample included a total of 187 parents and financial responsibility in 03 (three) institutions of education in Natal / RN. These data were processed by multivariate statistical analysis, factor analysis, linear regression, analysis of cluster and discriminant analysis. The factor analysis also identified 6 images perceived by users of services. Next were the relationships of cause and effect between the financial and images formed. In discriminant analysis, was identified two distinct groups of parents and guardians with financial perceptions similar and well defined. The result of the work shows that the differential level of financial participation of parents and guardians not influence the formation of the images formed from educational institutions of the third sectorNeste trabalho apresenta-se o resultado de uma pesquisa aplicada nas entidades educacionais de terceiro setor, com o objetivo de demonstrar se a participação financeira influencia a percepção dos usuários quanto à imagem dessas entidades. Para tanto utilizou-se a perspectiva integrativa do marketing de relacionamento adaptando-se e desenvolvendo um conjunto de indicadores que suportassem a mensuração das imagens a partir do modelo de Machado et al (2005) e Kotler e Fox (1994). A amostra contemplou um total de 187 pais e responsáveis financeiros em 03 (três) instituições de ensino na cidade de Natal/RN. Esses dados foram tratados através de análises estatísticas multivariadas, análise fatorial, regressão linear, análise de cluster e análise discriminante. A análise fatorial possibilitou identificar 6 imagens percebidas pelos usuários dos serviços. Em seguida foram observadas as relações de causa e efeito entre a participação financeira e as imagens formadas. Na análise discriminante, identificou-se dois grupos distintos de pais e responsáveis financeiros com percepções semelhantes e bem definidas. O resultado do trabalho demonstra que o nível diferenciado de participação financeira dos pais e responsáveis não influencia na formação das imagens formadas das instituições educacionais do terceiro setorapplication/pdfporUniversidade Federal do Rio Grande do NortePrograma de Pós-Graduação em AdministraçãoUFRNBRPolíticas e Gestão Públicas; Gestão OrganizacionalTerceiro setorEntidades educacionaisImagensMarketing de relacionamentoThird sectorEducational entitiesImagesMarketing RelationshipCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOImagens do terceiro setor: um estudo com pais e responsáveis financeiros das organizações educacionaisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFRNinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)instacron:UFRNORIGINALImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdfapplication/pdf363439https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/12102/1/ImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf792afb65d78c313727804b12b262a810MD51TEXTGilmaraMC.pdf.txtGilmaraMC.pdf.txtExtracted texttext/plain183472https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/12102/6/GilmaraMC.pdf.txte19f05d2b00519feb3ecaf747e15332dMD56ImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.txtImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.txtExtracted texttext/plain183472https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/12102/8/ImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.txte19f05d2b00519feb3ecaf747e15332dMD58THUMBNAILGilmaraMC.pdf.jpgGilmaraMC.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg2162https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/12102/7/GilmaraMC.pdf.jpg1a1881a3e514ad400889e0607f9a7146MD57ImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.jpgImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg2162https://repositorio.ufrn.br/bitstream/123456789/12102/9/ImagensTerceiroSetor_Costa_2008.pdf.jpg1a1881a3e514ad400889e0607f9a7146MD59123456789/121022019-01-29 17:39:26.379oai:https://repositorio.ufrn.br:123456789/12102Repositório de PublicaçõesPUBhttp://repositorio.ufrn.br/oai/opendoar:2019-01-29T20:39:26Repositório Institucional da UFRN - Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)false |
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