ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tessler de Sousa, Sofia
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Bueno Fischer , Rosa Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Interdisciplinar
Texto Completo: https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791
Resumo: This article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel.
id UFS-10_dca1367f4e261610c89e4daad1a53bd7
oai_identifier_str oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17791
network_acronym_str UFS-10
network_name_str Interdisciplinar
repository_id_str
spelling ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIESENTRELER: EXPERIÊNCIAS DE LEITURA EM BIBLIOTECAS COMUNITÁRIASReading experienceCommunity LibrariesMediationEducationExperiência de leituraBibliotecas ComunitáriasMediaçãoEducaçãoThis article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel.O presente artigo lança um olhar para as experiências de leitura em bibliotecas comunitárias, interrogando-se como as mediadoras participam de tais experiências. Trata-se do recorte de uma pesquisa de mestrado em educação, de abordagem qualitativa, que recorre aos procedimentos metodológicos da cartografia e da montagem. Através de visitas a quatro bibliotecas do Rio Grande do Sul, busca-se escutar tais profissionais, de forma a desenhar possíveis aproximações entre a multiplicidade de práticas de leitura e seus contextos de atuação. O referencial teórico abrange autores que consideram a experiência da leitura na sua força de abertura, tais como Barthes, Candido, Petit, Foucault e Manguel.Carlos Magno Santos2022-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/1779110.47250/intrell.v37i1.p107-122Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-1221980-887910.47250/intrell.v37i1reponame:Interdisciplinarinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791/13168Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literaturainfo:eu-repo/semantics/openAccessTessler de Sousa, SofiaBueno Fischer , Rosa Maria 2022-11-11T22:47:31Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17791Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/oaicalmag@bol.com.br1980-88791980-8879opendoar:2022-11-11T22:47:31Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false
dc.title.none.fl_str_mv ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
ENTRELER: EXPERIÊNCIAS DE LEITURA EM BIBLIOTECAS COMUNITÁRIAS
title ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
spellingShingle ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
Tessler de Sousa, Sofia
Reading experience
Community Libraries
Mediation
Education
Experiência de leitura
Bibliotecas Comunitárias
Mediação
Educação
title_short ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
title_full ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
title_fullStr ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
title_full_unstemmed ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
title_sort ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
author Tessler de Sousa, Sofia
author_facet Tessler de Sousa, Sofia
Bueno Fischer , Rosa Maria
author_role author
author2 Bueno Fischer , Rosa Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tessler de Sousa, Sofia
Bueno Fischer , Rosa Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Reading experience
Community Libraries
Mediation
Education
Experiência de leitura
Bibliotecas Comunitárias
Mediação
Educação
topic Reading experience
Community Libraries
Mediation
Education
Experiência de leitura
Bibliotecas Comunitárias
Mediação
Educação
description This article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791
10.47250/intrell.v37i1.p107-122
url https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791
identifier_str_mv 10.47250/intrell.v37i1.p107-122
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791/13168
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carlos Magno Santos
publisher.none.fl_str_mv Carlos Magno Santos
dc.source.none.fl_str_mv Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122
Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122
Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122
1980-8879
10.47250/intrell.v37i1
reponame:Interdisciplinar
instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron:UFS
instname_str Universidade Federal de Sergipe (UFS)
instacron_str UFS
institution UFS
reponame_str Interdisciplinar
collection Interdisciplinar
repository.name.fl_str_mv Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)
repository.mail.fl_str_mv calmag@bol.com.br
_version_ 1797052877350371328