ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interdisciplinar |
Texto Completo: | https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791 |
Resumo: | This article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel. |
id |
UFS-10_dca1367f4e261610c89e4daad1a53bd7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17791 |
network_acronym_str |
UFS-10 |
network_name_str |
Interdisciplinar |
repository_id_str |
|
spelling |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIESENTRELER: EXPERIÊNCIAS DE LEITURA EM BIBLIOTECAS COMUNITÁRIASReading experienceCommunity LibrariesMediationEducationExperiência de leituraBibliotecas ComunitáriasMediaçãoEducaçãoThis article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel.O presente artigo lança um olhar para as experiências de leitura em bibliotecas comunitárias, interrogando-se como as mediadoras participam de tais experiências. Trata-se do recorte de uma pesquisa de mestrado em educação, de abordagem qualitativa, que recorre aos procedimentos metodológicos da cartografia e da montagem. Através de visitas a quatro bibliotecas do Rio Grande do Sul, busca-se escutar tais profissionais, de forma a desenhar possíveis aproximações entre a multiplicidade de práticas de leitura e seus contextos de atuação. O referencial teórico abrange autores que consideram a experiência da leitura na sua força de abertura, tais como Barthes, Candido, Petit, Foucault e Manguel.Carlos Magno Santos2022-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/1779110.47250/intrell.v37i1.p107-122Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-1221980-887910.47250/intrell.v37i1reponame:Interdisciplinarinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSporhttps://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791/13168Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literaturainfo:eu-repo/semantics/openAccessTessler de Sousa, SofiaBueno Fischer , Rosa Maria 2022-11-11T22:47:31Zoai:ojs.ufs.emnuvens.com.br:article/17791Revistahttp://www.seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/indexPUBhttps://seer.ufs.br/index.php/interdisciplinar/oaicalmag@bol.com.br1980-88791980-8879opendoar:2022-11-11T22:47:31Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES ENTRELER: EXPERIÊNCIAS DE LEITURA EM BIBLIOTECAS COMUNITÁRIAS |
title |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
spellingShingle |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES Tessler de Sousa, Sofia Reading experience Community Libraries Mediation Education Experiência de leitura Bibliotecas Comunitárias Mediação Educação |
title_short |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
title_full |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
title_fullStr |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
title_full_unstemmed |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
title_sort |
ENTRELER: READING EXPERIENCES IN COMMUNITY LIBRARIES |
author |
Tessler de Sousa, Sofia |
author_facet |
Tessler de Sousa, Sofia Bueno Fischer , Rosa Maria |
author_role |
author |
author2 |
Bueno Fischer , Rosa Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tessler de Sousa, Sofia Bueno Fischer , Rosa Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reading experience Community Libraries Mediation Education Experiência de leitura Bibliotecas Comunitárias Mediação Educação |
topic |
Reading experience Community Libraries Mediation Education Experiência de leitura Bibliotecas Comunitárias Mediação Educação |
description |
This article takes the reading experiences at community libraries, highlighting mediators’ role in these experiences. This reflection came from an ongoing master degree research in education, which uses a qualitative methodology inspired by cartography and mounting procedures. Through four visits to Rio Grande do Sul community libraries this article seeks to listen to these professionals to draw links between the reading experiences and their acting contexts. The theorical approach comprises authors who take the reading experience in its openness strength as Barthes, Candido, Petit, Foucault and Manguel. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791 10.47250/intrell.v37i1.p107-122 |
url |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791 |
identifier_str_mv |
10.47250/intrell.v37i1.p107-122 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufs.br/interdisciplinar/article/view/17791/13168 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carlos Magno Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
Carlos Magno Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interdisciplinar - Revista de Estudos em Língua e Literatura; v. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122 Interdisciplinar - Journal of Studies in Language and Literature; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122 Interdisciplinar - Revista de Estudios en Lengua y Literatura; Vol. 37: Ano XVII - jan-jun de 2022 | A literatura em espaços escolares e não escolares; 107-122 1980-8879 10.47250/intrell.v37i1 reponame:Interdisciplinar instname:Universidade Federal de Sergipe (UFS) instacron:UFS |
instname_str |
Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
instacron_str |
UFS |
institution |
UFS |
reponame_str |
Interdisciplinar |
collection |
Interdisciplinar |
repository.name.fl_str_mv |
Interdisciplinar - Universidade Federal de Sergipe (UFS) |
repository.mail.fl_str_mv |
calmag@bol.com.br |
_version_ |
1797052877350371328 |