Perspectivas do comércio eletrônico na Internet

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maya, Paulo Cesar da Cunha
Data de Publicação: 2002
Outros Autores: Otero, Walter Ruben Mondo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132
Resumo: Electronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area.
id UFSC-15_389c292db684610bb861c4f127bea856
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/7132
network_acronym_str UFSC-15
network_name_str Revista de Ciências da Administração
repository_id_str
spelling Perspectivas do comércio eletrônico na InternetElectronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area.O comércio eletrônico na Internet está conquistando cada vez mais adeptos no Brasil e em vários outros países, mas sua introdução no mundo dos negócios tem ocasionado uma série de alterações no comportamento das pessoas e na forma como as empresas são administradas. O artigo aborda aspectos do comércio eletrônico no contexto da Revolução da Informação, a necessidade de mudança e adaptação das pessoas e das empresas a este novo cenário, assim como perspectivas de desenvolvimento de negócios nesta área.Universidade Federal de Santa Catarina2002-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/713210.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 29-382175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132/6580Maya, Paulo Cesar da CunhaOtero, Walter Ruben Mondoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/7132Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
title Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
spellingShingle Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
Maya, Paulo Cesar da Cunha
title_short Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
title_full Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
title_fullStr Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
title_full_unstemmed Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
title_sort Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
author Maya, Paulo Cesar da Cunha
author_facet Maya, Paulo Cesar da Cunha
Otero, Walter Ruben Mondo
author_role author
author2 Otero, Walter Ruben Mondo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maya, Paulo Cesar da Cunha
Otero, Walter Ruben Mondo
description Electronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area.
publishDate 2002
dc.date.none.fl_str_mv 2002-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132/6580
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 29-38
2175-8077
1516-3865
reponame:Revista de Ciências da Administração
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Revista de Ciências da Administração
collection Revista de Ciências da Administração
repository.name.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br
_version_ 1789435140871553024