Perspectivas do comércio eletrônico na Internet
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132 |
Resumo: | Electronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area. |
id |
UFSC-15_389c292db684610bb861c4f127bea856 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/7132 |
network_acronym_str |
UFSC-15 |
network_name_str |
Revista de Ciências da Administração |
repository_id_str |
|
spelling |
Perspectivas do comércio eletrônico na InternetElectronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area.O comércio eletrônico na Internet está conquistando cada vez mais adeptos no Brasil e em vários outros países, mas sua introdução no mundo dos negócios tem ocasionado uma série de alterações no comportamento das pessoas e na forma como as empresas são administradas. O artigo aborda aspectos do comércio eletrônico no contexto da Revolução da Informação, a necessidade de mudança e adaptação das pessoas e das empresas a este novo cenário, assim como perspectivas de desenvolvimento de negócios nesta área.Universidade Federal de Santa Catarina2002-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/713210.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 29-382175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132/6580Maya, Paulo Cesar da CunhaOtero, Walter Ruben Mondoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/7132Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
title |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
spellingShingle |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet Maya, Paulo Cesar da Cunha |
title_short |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
title_full |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
title_fullStr |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
title_full_unstemmed |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
title_sort |
Perspectivas do comércio eletrônico na Internet |
author |
Maya, Paulo Cesar da Cunha |
author_facet |
Maya, Paulo Cesar da Cunha Otero, Walter Ruben Mondo |
author_role |
author |
author2 |
Otero, Walter Ruben Mondo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maya, Paulo Cesar da Cunha Otero, Walter Ruben Mondo |
description |
Electronic commerce in the Internet has been conquering each time more adepts in Brazil and several other countries, but its introduction in the businesses world has caused a series of alterations in people 's behavior and the way companies are managed. The article approaches aspects of the electronic commercein the context of the Information Revolution,people and companies necessity of change and adaptation to this new scene, as well as business-oriented perspectives of development in this area. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/7132/6580 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração; V. 4, n. 7, jan./jun. de 2002; 29-38 2175-8077 1516-3865 reponame:Revista de Ciências da Administração instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Revista de Ciências da Administração |
collection |
Revista de Ciências da Administração |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br |
_version_ |
1789435140871553024 |