Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha Blanco, Eliana Rocío
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Ortega, Angel Cobo, Vanti, Adolfo Alberto, Johann, Silvio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p105
Resumo: The organizational images allow visualizing the business context in which organizations are embedded, and define behavioral models that respond to their organizational culture. This work begins with the approach of Morgan (1986) and uses 35 questions to identify metaphors in a sample of companies in the state of Rio Grande do Sul. Quantitative analysis was performed by data mining techniques. The techniques identified images that are present in the sample. Analyzes are importance for the management of culture and business behavior, due to the identification of images may achieve organizational objectives.
id UFSC-15_70bd2e4d0e9bf315da33670fd9ae845e
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/20618
network_acronym_str UFSC-15
network_name_str Revista de Ciências da Administração
repository_id_str
spelling Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data miningImágenes Organizacionales en Empresas Brasileñas: detección y análisis con técnicas de minería de datosImagens Organizacionais em Empresas Brasileiras: detecção e análise com técnicas de mineração de dadosThe organizational images allow visualizing the business context in which organizations are embedded, and define behavioral models that respond to their organizational culture. This work begins with the approach of Morgan (1986) and uses 35 questions to identify metaphors in a sample of companies in the state of Rio Grande do Sul. Quantitative analysis was performed by data mining techniques. The techniques identified images that are present in the sample. Analyzes are importance for the management of culture and business behavior, due to the identification of images may achieve organizational objectives.Las imágenes organizacionales permiten visualizar el contexto empresarial en el que las organizaciones están inmersas, definiendo modelos comportamentales que respondan a su cultura organizacional. Este trabajo se inicia con el enfoque de Morgan (1986) y se utilizaron 35 cuestiones para la identificación de metáforas en una muestra de empresas del estado de Rio Grande do Sul. La utilización de técnicas de data mining permitió identificar las imágenes que con mayor claridad están presentes en la muestra. Los análisis realizados resultan de gran importancia para la gestión de la cultura y del comportamiento empresarial, permitiendo trabajar mejor en el logro de los objetivos organizacionales.As imagens organizacionais permitem visualizar o contexto empresarial em que as organizações estão inseridas, definindo modelos comportamentais que correspondam à sua cultura organizacional. Este trabalho se iniciou com o enfoque originário em Morgan (1986) e foi instrumentalizado com 35 questões para o diagnóstico das metáforas em uma amostra de empresas localizadas no estado do Rio Grande do Sul, Brasil. Foi realizada uma análise quantitativa através de técnicas de data mining. As técnicas empregadas permitiram identificar com maior claridade as imagens presentes na amostra. As análises realizadas resultam de uma grande importância para a gestão e cultura do comportamento empresarial, já quem com as metáforas ou as imagens é possível trabalhar melhor para alcançar os objetivos organizacionais.Universidade Federal de Santa Catarina2013-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p10510.5007/2175-8077.2013v15n37p105Revista de Ciências da Administração; V.15 N.37 Dezembro de 2013; 105-1202175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p105/26106Rocha Blanco, Eliana RocíoOrtega, Angel CoboVanti, Adolfo AlbertoJohann, Silvioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:54Zoai:periodicos.ufsc.br:article/20618Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:54Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
Imágenes Organizacionales en Empresas Brasileñas: detección y análisis con técnicas de minería de datos
Imagens Organizacionais em Empresas Brasileiras: detecção e análise com técnicas de mineração de dados
title Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
spellingShingle Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
Rocha Blanco, Eliana Rocío
title_short Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
title_full Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
title_fullStr Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
title_full_unstemmed Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
title_sort Organizational Images in Brazilian Companies: detection and analysis with data mining
author Rocha Blanco, Eliana Rocío
author_facet Rocha Blanco, Eliana Rocío
Ortega, Angel Cobo
Vanti, Adolfo Alberto
Johann, Silvio
author_role author
author2 Ortega, Angel Cobo
Vanti, Adolfo Alberto
Johann, Silvio
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha Blanco, Eliana Rocío
Ortega, Angel Cobo
Vanti, Adolfo Alberto
Johann, Silvio
description The organizational images allow visualizing the business context in which organizations are embedded, and define behavioral models that respond to their organizational culture. This work begins with the approach of Morgan (1986) and uses 35 questions to identify metaphors in a sample of companies in the state of Rio Grande do Sul. Quantitative analysis was performed by data mining techniques. The techniques identified images that are present in the sample. Analyzes are importance for the management of culture and business behavior, due to the identification of images may achieve organizational objectives.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p105
10.5007/2175-8077.2013v15n37p105
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p105
identifier_str_mv 10.5007/2175-8077.2013v15n37p105
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2013v15n37p105/26106
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração; V.15 N.37 Dezembro de 2013; 105-120
2175-8077
1516-3865
reponame:Revista de Ciências da Administração
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Revista de Ciências da Administração
collection Revista de Ciências da Administração
repository.name.fl_str_mv Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br
_version_ 1789435141728239616