Popular product development: strategy, innovation and decision making

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sobral, Maria Cecília
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Oliva, Fábio Lotti, Oih Yu, Abraham Sin, Grisi, Celso Cláudio de Hildebrand e, dos Santos, Silvio Aparecido
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ciências da Administração
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/1439
Resumo: This work studies the decision process involved in the development of a popular product in Brazil for a multinational company. The method was case study. The product was launched in the market at the end of 2003, being the first popular product of the company in the world. Some interesting points of this study: a) The importance of the new market (the bottom of income pyramid) to the company; b) The development of a product specifically addressed to the needs of this market with a totally customized solution; c) The decision of a new product platform development.
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spelling Popular product development: strategy, innovation and decision makingDesenvolvimento de produto popular: estratégia, inovação e decisãoThis work studies the decision process involved in the development of a popular product in Brazil for a multinational company. The method was case study. The product was launched in the market at the end of 2003, being the first popular product of the company in the world. Some interesting points of this study: a) The importance of the new market (the bottom of income pyramid) to the company; b) The development of a product specifically addressed to the needs of this market with a totally customized solution; c) The decision of a new product platform development.Este trabalho dedica-se ao estudo do processo decisório envolvido no desenvolvimento de um produto popular no Brasil por uma empresa multinacional. O método utilizado foi o estudo de caso único. O produto foi lançado no mercado no final de 2003, sendo o primeiro produto popular do grupo empresarial no âmbito mundial. Alguns pontos interessantes neste estudo: a) a importância que a empresa passa a dar à base da pirâmide de renda; b) o desenvolvimento de um produto especificamente voltado às necessidades deste mercado com uma solução totalmente customizada; c) a decisão pelo desenvolvimento de uma nova plataforma de produtos.Universidade Federal de Santa Catarina2007-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/143910.5007/%xRevista de Ciências da Administração; V. 9, n. 19, set./dez. de 2007; 81-1022175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/1439/12688Sobral, Maria CecíliaOliva, Fábio LottiOih Yu, Abraham SinGrisi, Celso Cláudio de Hildebrand edos Santos, Silvio Aparecidoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-11-29T19:06:20Zoai:periodicos.ufsc.br:article/1439Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2017-11-29T19:06:20Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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