As teorias administrativas e a empregabilidade vistas sob o enfoque da organização em aprendizagem
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1999 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8023 |
Resumo: | In this paper the concept of employability is discussed based on the five disciplines of the learning organization. Administrative theories are used to provide the necessary elements which contribute to employability in formal organizations. Results show that few traditional administrative theories contribute to give support to employability. However, the correlation between the administrative theories and the five disciplines, which are core to learning organization, shows that employability plays an important role in the five disciplines. In other words, organizations whose aims are to develop the employability of its constituents need to adopt the five disciplines core to learning organization. KEYWORDS: Employability; Administrative theories; Learning organization |
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As teorias administrativas e a empregabilidade vistas sob o enfoque da organização em aprendizagemIn this paper the concept of employability is discussed based on the five disciplines of the learning organization. Administrative theories are used to provide the necessary elements which contribute to employability in formal organizations. Results show that few traditional administrative theories contribute to give support to employability. However, the correlation between the administrative theories and the five disciplines, which are core to learning organization, shows that employability plays an important role in the five disciplines. In other words, organizations whose aims are to develop the employability of its constituents need to adopt the five disciplines core to learning organization. KEYWORDS: Employability; Administrative theories; Learning organizationDiscute-se ao longo deste documento o conceito de empregabilidade a partir das cinco disciplinas que são a base da organização em aprendizagem. Retomam-se as teorias administrativas e delas se retiram os elementos que contribuem para a empregabilidade no contexto das organizações formais. Conclui-se que poucas são as teorias convencionais de administração que contribuem para a empregabilidade. No entanto, ao correlacionar as teorias com as cinco disciplinas, percebe-se que a empregabilidade faz parte delas. Em outras palavras, as organizações que pretendam desenvolver a empregabilidade de seus componentes precisam adotar as cinco disciplinas.Universidade Federal de Santa Catarina1999-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/802310.5007/%xRevista de Ciências da Administração; Ano 1 - Número 2 - Agosto de 1999; 49-592175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/8023/7408Menegasso, Maria Esterinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:12:50Zoai:periodicos.ufsc.br:article/8023Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2022-11-21T14:12:50Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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