Bibliometric Analysis of the Contribution of Marketing to other Sciences
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ciências da Administração |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2014v16n40p29 |
Resumo: | This study aims to analyze the contribution of the Marketing discipline to other areas of knowledge. For this purpose, a bibliometric study was conducted, which, through citations, verified the presence of the most relevant marketing journals in major publications from other areas. Results indicate that only the area of Management receives significant influence of marketing studies. The most influential articles are within the scope of research methods and consumer behavior, suggesting a limited influence of Marketing in other areas. After analyzing results, we try to reflect on the need to make Marketing a more relevant area to other social and human sciences, since it deals with important domains of social and market relations in contemporary society. |
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Bibliometric Analysis of the Contribution of Marketing to other SciencesAnálise Bibliométrica da Contribuição de Marketing para Outras CiênciasThis study aims to analyze the contribution of the Marketing discipline to other areas of knowledge. For this purpose, a bibliometric study was conducted, which, through citations, verified the presence of the most relevant marketing journals in major publications from other areas. Results indicate that only the area of Management receives significant influence of marketing studies. The most influential articles are within the scope of research methods and consumer behavior, suggesting a limited influence of Marketing in other areas. After analyzing results, we try to reflect on the need to make Marketing a more relevant area to other social and human sciences, since it deals with important domains of social and market relations in contemporary society.O presente estudo busca analisar a contribuição da disciplina de marketing para outras áreas de conhecimento. Para tanto, foi realizado um estudo bibliométrico, verificando a presença, por meio de citações, das revistas de maior relevância da área de marketing nas principais publicações de outras áreas correlatas. Os resultados evidenciam um número apenas limitado de citações aos periódicos de marketing selecionados. Dentre as áreas analisadas, apenas gestão de negócios recebe significativa influência dos estudos de marketing. Entre os temas mais influentes, verificou-se a presença constante daqueles ligados a métodos de pesquisa e à subárea do comportamento do consumidor. Diante desses resultados, busca-se refletir sobre a necessidade de a área buscar maior relevância junto às demais ciências sociais e humanas, uma vez que se ocupa de domínios relevantes das relações sociais e de mercado na sociedade contemporâneaUniversidade Federal de Santa Catarina2014-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise Bibliométricaapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2014v16n40p2910.5007/2175-8077.2014v16n40p29Revista de Ciências da Administração; V.16 N.40 DEZEMBRO 2014; 29 - 442175-80771516-3865reponame:Revista de Ciências da Administraçãoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/article/view/2175-8077.2014v16n40p29/pdf_33Rossi, Carlos Alberto VargasBortoli, Luiza VenzkeCastilhos, Rodrigo Bisognininfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-06-20T19:01:54Zoai:periodicos.ufsc.br:article/28441Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/admPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/adm/oairevista@cse.ufsc.br||mfpcris@gmail.com||rca.cse@contato.ufsc.br2175-80771516-3865opendoar:2018-06-20T19:01:54Revista de Ciências da Administração - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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