Reading and metacognition: a classroom experience
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Encontros Bibli |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p1 |
Resumo: | Focuses the education of metacognitivas strategies of reading in the course of Specialization in Management of Units of Information, during the first part of it discipline “Representation of the knowledge and the information”. The focus was basically on the relation among cognition, metacognition, concept building and representation of information. It evidences the importance of a permanent reconstruction of knowledge and attitudes leading to the perspective of possible trends towards the formation of the information professionals in order to incorporate the changes that will be able to compose a new profile of this professional. |
id |
UFSC-29_e99ace6a3e063062227202c30c8b2223 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/418 |
network_acronym_str |
UFSC-29 |
network_name_str |
Encontros Bibli |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading and metacognition: a classroom experienceLeitura e metacognição: uma experiência em sala de aulaMetacogniçãoEnsinoLeitura Bibliotecário IndexadorMetacognitionTeachingReadingIndexerFocuses the education of metacognitivas strategies of reading in the course of Specialization in Management of Units of Information, during the first part of it discipline “Representation of the knowledge and the information”. The focus was basically on the relation among cognition, metacognition, concept building and representation of information. It evidences the importance of a permanent reconstruction of knowledge and attitudes leading to the perspective of possible trends towards the formation of the information professionals in order to incorporate the changes that will be able to compose a new profile of this professional.Focaliza o ensino de estratégias metacognitivas de leitura no curso de Especialização em Gestão de Unidades de Informação, durante a primeira parte da disciplina “Representação do conhecimento e da informação”. O foco central está voltado para a relação entre cognição, metacognição, construção de conceitos e a representação da informação. Evidencia, ainda, a importância de uma permanente reconstrução de conhecimentos, saberes e atitudes, assinalando com a perspectiva da construção de caminhos possíveis para a formação dos profissionais da informação, de modo a incorporar as mudanças que poderão compor um novo perfil desse profissional.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2007-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDescritivoapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p110.5007/1518-2924.2007v12n24p1Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 12 No. 24 (2007); 1-9Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 12 Núm. 24 (2007); 1-9Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 12 n. 24 (2007); 1-91518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p1/405Copyright (c) 2007 Dulce Amélia de Brito Neveshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Dulce Amélia de Brito2023-07-19T16:26:16Zoai:periodicos.ufsc.br:article/418Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-07-19T16:26:16Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading and metacognition: a classroom experience Leitura e metacognição: uma experiência em sala de aula |
title |
Reading and metacognition: a classroom experience |
spellingShingle |
Reading and metacognition: a classroom experience Neves, Dulce Amélia de Brito Metacognição Ensino Leitura Bibliotecário Indexador Metacognition Teaching Reading Indexer |
title_short |
Reading and metacognition: a classroom experience |
title_full |
Reading and metacognition: a classroom experience |
title_fullStr |
Reading and metacognition: a classroom experience |
title_full_unstemmed |
Reading and metacognition: a classroom experience |
title_sort |
Reading and metacognition: a classroom experience |
author |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
author_facet |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves, Dulce Amélia de Brito |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Metacognição Ensino Leitura Bibliotecário Indexador Metacognition Teaching Reading Indexer |
topic |
Metacognição Ensino Leitura Bibliotecário Indexador Metacognition Teaching Reading Indexer |
description |
Focuses the education of metacognitivas strategies of reading in the course of Specialization in Management of Units of Information, during the first part of it discipline “Representation of the knowledge and the information”. The focus was basically on the relation among cognition, metacognition, concept building and representation of information. It evidences the importance of a permanent reconstruction of knowledge and attitudes leading to the perspective of possible trends towards the formation of the information professionals in order to incorporate the changes that will be able to compose a new profile of this professional. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-12-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Descritivo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p1 10.5007/1518-2924.2007v12n24p1 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p1 |
identifier_str_mv |
10.5007/1518-2924.2007v12n24p1 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n24p1/405 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Dulce Amélia de Brito Neves https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Dulce Amélia de Brito Neves https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Ciência da Informação – UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 12 No. 24 (2007); 1-9 Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 12 Núm. 24 (2007); 1-9 Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 12 n. 24 (2007); 1-9 1518-2924 reponame:Encontros Bibli instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Encontros Bibli |
collection |
Encontros Bibli |
repository.name.fl_str_mv |
Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
encontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br |
_version_ |
1797067775891472384 |