Critical pedagogy, health, and precarity: an interpretation from the Brazilian Physical Education's perspective
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/95529 |
Resumo: | This paper focuses on critical pedagogy applied in Physical Education that intersects with the social production of precarity. To delve into this, the article is built on a dialogue with David Kirk, an internationally known scholar for his thoughts in the area. After describing Kirk's position on the matter, the paper follows with an analysis that takes into account the Brazilian experience of Physical Education in the context of critical pedagogy. |
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Critical pedagogy, health, and precarity: an interpretation from the Brazilian Physical Education's perspective Pedagogía crítica, salud y precariedad: una interpretación desde la Educación Física escolar brasileñaPedagogia crítica, saúde e precariedade: uma interpretação desde a Educação Física escolar brasileiraPhysical educationCritical pedagogyPrecarityHealthEducación fisicaPedagogía críticaPrecariedadSaludEducação físicaPedagogia críticaPrecariedadeSaúdeThis paper focuses on critical pedagogy applied in Physical Education that intersects with the social production of precarity. To delve into this, the article is built on a dialogue with David Kirk, an internationally known scholar for his thoughts in the area. After describing Kirk's position on the matter, the paper follows with an analysis that takes into account the Brazilian experience of Physical Education in the context of critical pedagogy. Este artículo discute la pedagogía crítica de la Educación Física considerando la precariedad socialmente producida. Para esto, realiza un diálogo con David Kirk, estudioso reconocido internacionalmente por sus pensamientos en el área. Después de describir su posición sobre el tema, establece una conversación con él mediada por la experiencia brasileña de Educación Física en el contexto de la pedagogía crítica.Este artigo discute a pedagogia crítica da Educação Física considerando a precariedade socialmente produzida. Para isso, realiza um diálogo com David Kirk, estudioso reconhecido internacionalmente por seus pensamentos na área. Após descrever sua posição sobre o tema, estabelece com ele uma conversa mediada pela experiência brasileira da Educação Física no contexto da pedagogia crítica.Universidade Federal de Santa Catarina2023-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9552910.5007/2175-8042.2023.e95529Motrivivência; v. 35 n. 66 (2023); 1-122175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/95529/53793Copyright (c) 2023 Motrivivênciahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Quintão de Almeida, FelipeGil Eusse, Karen Lorena2023-12-05T13:13:18Zoai:periodicos.ufsc.br:article/95529Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2023-12-05T13:13:18Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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