PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/6340 |
Resumo: | This is a experience relate above our stage, realized with a mixed class of volleyball in medium teaching. For that, we chosen the opened classes conception as our north. Beyond a diversity of configurations, with the active participation of the students in the classes elaboration process, it was noticed the need of a improvement in the ‘communication’ process, granting the collective and individual search on the planning concretization. Beyond an ‘opened system of teaching’ where the central point is the ‘world movement student’, we watched, initially, they hadn’t ‘enough capacities and autonomy of self expression’. Even, with the ‘time’, we realized a sensible improvement in this sense. |
id |
UFSC-2_60bae91f8f08142f1b5d95dd4718a16f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/6340 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibolThis is a experience relate above our stage, realized with a mixed class of volleyball in medium teaching. For that, we chosen the opened classes conception as our north. Beyond a diversity of configurations, with the active participation of the students in the classes elaboration process, it was noticed the need of a improvement in the ‘communication’ process, granting the collective and individual search on the planning concretization. Beyond an ‘opened system of teaching’ where the central point is the ‘world movement student’, we watched, initially, they hadn’t ‘enough capacities and autonomy of self expression’. Even, with the ‘time’, we realized a sensible improvement in this sense.Trata-se de um relato de experiência acerca de nosso estágio, realizado com uma turma mista de voleibol no Ensino Médio. Para tal, escolhemos a ‘concepção de aulas abertas às experiências’ como a norteadora didático-pedagógica. Através de uma diversidade de configurações, com a participação ativa dos alunos no processo de elaboração das aulas, observou-se a importância de se estabelecer uma melhor ‘comunicação’, garantindo que a busca individual e coletiva concretizasse o planejamento. Através de ‘um sistema aberto de ensino’, em que a centralidade do processo é ‘o mundo de movimento do aluno’, vimos que, inicialmente, eles tinham dificuldade em ‘exercer sua autonomia e se expressar’. Assim, com o ‘tempo’, percebemos uma melhora na captação desse sentido.Universidade Federal de Santa Catarina2007-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/634010.5007/%xMotrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 70-892175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/6340/9495Mezzaroba, CristianoCoelho, Guilherme Felício M.Cardoso, Carlos Luizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T15:10:46Zoai:periodicos.ufsc.br:article/6340Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-19T15:10:46Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
title |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
spellingShingle |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol Mezzaroba, Cristiano |
title_short |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
title_full |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
title_fullStr |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
title_full_unstemmed |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
title_sort |
PLANEJAR/MINISTRAR 'AULAS ABERTAS' NO ENSINO MÉDIO: uma experiência de ensino em turma mista de voleibol |
author |
Mezzaroba, Cristiano |
author_facet |
Mezzaroba, Cristiano Coelho, Guilherme Felício M. Cardoso, Carlos Luiz |
author_role |
author |
author2 |
Coelho, Guilherme Felício M. Cardoso, Carlos Luiz |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mezzaroba, Cristiano Coelho, Guilherme Felício M. Cardoso, Carlos Luiz |
description |
This is a experience relate above our stage, realized with a mixed class of volleyball in medium teaching. For that, we chosen the opened classes conception as our north. Beyond a diversity of configurations, with the active participation of the students in the classes elaboration process, it was noticed the need of a improvement in the ‘communication’ process, granting the collective and individual search on the planning concretization. Beyond an ‘opened system of teaching’ where the central point is the ‘world movement student’, we watched, initially, they hadn’t ‘enough capacities and autonomy of self expression’. Even, with the ‘time’, we realized a sensible improvement in this sense. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-04-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/6340 10.5007/%x |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/6340 |
identifier_str_mv |
10.5007/%x |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/6340/9495 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 70-89 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1818083277469122560 |