Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Simon, Heloisa dos Santos
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza, Domingues, Soraya Corrêa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346
Resumo: In the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents.
id UFSC-2_6ef81c699a3c9b0fa80cee11b7e15fbf
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/14110
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de casoIn the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents.No cenário de chuvas em 2008 a turma de Educação Física da UFSC fez seu Estágio. O objetivo é entender como o dia de chuva se torna um desafio nas aulas práticas. Fizemos entrevistas com docentes universitários e colegas de estágio. Nas respostas percebemos que o dia de chuva não é problema para todos, mas mudanças são necessárias para adequar as aulas; pois os espaços escolares limitam a Educação Física nessa condição. Superar o (problema) dia de chuva depende de melhoria na infra-estrutura e professores com disposição para elaborar estratégias para a chuva passar de empecilho a possibilidade de conteúdo.Universidade Federal de Santa Catarina2010-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p34610.5007/2175-8042.2008n31p346Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 346-3532175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346/13010Simon, Heloisa dos SantosCardoso, Andréia Rodrigues de SouzaDomingues, Soraya Corrêainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:17:38Zoai:periodicos.ufsc.br:article/14110Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-11-21T14:17:38Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
title Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
spellingShingle Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
Simon, Heloisa dos Santos
title_short Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
title_full Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
title_fullStr Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
title_full_unstemmed Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
title_sort Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
author Simon, Heloisa dos Santos
author_facet Simon, Heloisa dos Santos
Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza
Domingues, Soraya Corrêa
author_role author
author2 Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza
Domingues, Soraya Corrêa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Simon, Heloisa dos Santos
Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza
Domingues, Soraya Corrêa
description In the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346
10.5007/2175-8042.2008n31p346
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2008n31p346
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346/13010
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 346-353
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434853513494528