Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346 |
Resumo: | In the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents. |
id |
UFSC-2_6ef81c699a3c9b0fa80cee11b7e15fbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/14110 |
network_acronym_str |
UFSC-2 |
network_name_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository_id_str |
|
spelling |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de casoIn the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents.No cenário de chuvas em 2008 a turma de Educação Física da UFSC fez seu Estágio. O objetivo é entender como o dia de chuva se torna um desafio nas aulas práticas. Fizemos entrevistas com docentes universitários e colegas de estágio. Nas respostas percebemos que o dia de chuva não é problema para todos, mas mudanças são necessárias para adequar as aulas; pois os espaços escolares limitam a Educação Física nessa condição. Superar o (problema) dia de chuva depende de melhoria na infra-estrutura e professores com disposição para elaborar estratégias para a chuva passar de empecilho a possibilidade de conteúdo.Universidade Federal de Santa Catarina2010-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p34610.5007/2175-8042.2008n31p346Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 346-3532175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346/13010Simon, Heloisa dos SantosCardoso, Andréia Rodrigues de SouzaDomingues, Soraya Corrêainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-21T14:17:38Zoai:periodicos.ufsc.br:article/14110Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2022-11-21T14:17:38Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
title |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
spellingShingle |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso Simon, Heloisa dos Santos |
title_short |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
title_full |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
title_fullStr |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
title_full_unstemmed |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
title_sort |
Está Chovendo, e Agora? A Educação Física e o dia de chuva – um estudo de caso |
author |
Simon, Heloisa dos Santos |
author_facet |
Simon, Heloisa dos Santos Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza Domingues, Soraya Corrêa |
author_role |
author |
author2 |
Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza Domingues, Soraya Corrêa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Simon, Heloisa dos Santos Cardoso, Andréia Rodrigues de Souza Domingues, Soraya Corrêa |
description |
In the scenario of rainfall in 2008 Physical Education students of UFSC did its internship. The goal is to understandhow the rainy day becomes a challenge in practical classes. We conducted interviews with academics teachers and internship colleagues. In the answers we realize that the days of rain is not a problem for everyone, but changes are necessary to adapt the lessons; that school spaces narrow physical education in this condition. Overcoming the (problem) rainy day depends on improvement in infrastructureand teachers in the mood to elaborate strategies for the rain move from roadblock to possibility of contents. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346 10.5007/2175-8042.2008n31p346 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346 |
identifier_str_mv |
10.5007/2175-8042.2008n31p346 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2008n31p346/13010 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Motrivivência; n. 31 (2008): CONTEÚDOS DA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR; 346-353 2175-8042 0103-4111 reponame:Motrivivência (Florianópolis) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Motrivivência (Florianópolis) |
collection |
Motrivivência (Florianópolis) |
repository.name.fl_str_mv |
Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||giovani.pires@ufsc.br |
_version_ |
1789434853513494528 |