How about hinder children’s curiosity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Souza, Cícera Andreia
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Donadel, Tamara Biasi, Kunz, Elenor
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p192
Resumo: This study seeks to reflect upon the curiosity of children, highlighting the importance of spontaneous play for your encouragement. Sought to show that the constant striving to develop technical skills in children and the lack of understanding of curiosity, can make parents and teachers do not encourage or stimulate their curiosity bit, making it especially when they limit their ability to play. In physical education the understanding of playing through "Self - Move" (Kunz, 2000), we think contributes to children from the needs that they have to play and curiosar
id UFSC-2_e58f1277dbbd22852e49e221599ea8ca
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/44049
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling How about hinder children’s curiosityA cerca de como sacamos la curiosidad de los niñosSobre como tolhemos a curiosidade das criançasThis study seeks to reflect upon the curiosity of children, highlighting the importance of spontaneous play for your encouragement. Sought to show that the constant striving to develop technical skills in children and the lack of understanding of curiosity, can make parents and teachers do not encourage or stimulate their curiosity bit, making it especially when they limit their ability to play. In physical education the understanding of playing through "Self - Move" (Kunz, 2000), we think contributes to children from the needs that they have to play and curiosarEste estudio trata de reflexionar sobre la curiosidad de los niños, destacando la importancia del juego espontáneo por su aliento. Trató de demostrar que el esfuerzo constante para desarrollar habilidades técnicas en los niños y la falta de comprensión de la curiosidad, se puede hacer que los padres y los maestros no fomentan o estimulan su poco la curiosidad, lo que es especialmente cuando limitan su habilidad para jugar. En la educación física de la comprensión de jugar a través de "Si - Move" (Kunz, 2000), creemos que contribuye a los niños de las necesidades que tienen que jugar y curiosar.Este estudo busca refletir sobre a curiosidade das crianças, evidenciando a importância do brincar espontâneo para o seu fomento. Procuramos mostrar que a busca constante pelo desenvolvimento de habilidades técnicas nas crianças e a falta de compreensão sobre a curiosidade faz com que pais e professores não incentivem ou incentivem pouco a curiosidade delas, principalmente quando limitam suas possibilidades de brincar. Na educação física, a compreensão do brincar através do “Se-Movimentar” contribui para pensarmos as crianças a partir de suas necessidades de brincar e curiosar.Universidade Federal de Santa Catarina2017-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p19210.5007/2175-8042.2017v29n51p192Motrivivência; v. 29 n. 51 (2017); 192-2042175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p192/34511Copyright (c) 2017 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Souza, Cícera AndreiaDonadel, Tamara BiasiKunz, Elenor2017-07-20T12:16:32Zoai:periodicos.ufsc.br:article/44049Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2017-07-20T12:16:32Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv How about hinder children’s curiosity
A cerca de como sacamos la curiosidad de los niños
Sobre como tolhemos a curiosidade das crianças
title How about hinder children’s curiosity
spellingShingle How about hinder children’s curiosity
de Souza, Cícera Andreia
title_short How about hinder children’s curiosity
title_full How about hinder children’s curiosity
title_fullStr How about hinder children’s curiosity
title_full_unstemmed How about hinder children’s curiosity
title_sort How about hinder children’s curiosity
author de Souza, Cícera Andreia
author_facet de Souza, Cícera Andreia
Donadel, Tamara Biasi
Kunz, Elenor
author_role author
author2 Donadel, Tamara Biasi
Kunz, Elenor
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Souza, Cícera Andreia
Donadel, Tamara Biasi
Kunz, Elenor
description This study seeks to reflect upon the curiosity of children, highlighting the importance of spontaneous play for your encouragement. Sought to show that the constant striving to develop technical skills in children and the lack of understanding of curiosity, can make parents and teachers do not encourage or stimulate their curiosity bit, making it especially when they limit their ability to play. In physical education the understanding of playing through "Self - Move" (Kunz, 2000), we think contributes to children from the needs that they have to play and curiosar
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p192
10.5007/2175-8042.2017v29n51p192
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p192
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2017v29n51p192
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2017v29n51p192/34511
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 29 n. 51 (2017); 192-204
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434860053463040