ESTUDO DAS POSSÍVEIS RELAÇÕES ENTRE COMPORTAMENTOS AGRESSIVOS/VIOLENTOS DE ESCOLARES E A PROGRAMAÇÃO DA TELEVISÃO.
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Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Motrivivência (Florianópolis) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2030 |
Resumo: | Conflicts and aggressions amongst students are observed in the scholastic environment and in the television programming, including those produced to children and adolescents. Thus, an effort was made to understand the origins of such behaviours in school and the connection with the television programming. A bibliographic research on studies which have investigated these relations has been made. Based on that and on the emphasized need of educating with and to television, some reflections suggest a theoretical-methodological strategy on Physical Education to the pedagogical dealing of the topic, aiming to form more critical and reflective individuals towards this cultural content. |
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ESTUDO DAS POSSÍVEIS RELAÇÕES ENTRE COMPORTAMENTOS AGRESSIVOS/VIOLENTOS DE ESCOLARES E A PROGRAMAÇÃO DA TELEVISÃO.Conflicts and aggressions amongst students are observed in the scholastic environment and in the television programming, including those produced to children and adolescents. Thus, an effort was made to understand the origins of such behaviours in school and the connection with the television programming. A bibliographic research on studies which have investigated these relations has been made. Based on that and on the emphasized need of educating with and to television, some reflections suggest a theoretical-methodological strategy on Physical Education to the pedagogical dealing of the topic, aiming to form more critical and reflective individuals towards this cultural content.No ambiente escolar, conflitos e agressões entre os alunos são observados, fenômeno também presente nas programações televisivas, inclusive na dedicada a crianças e jovens. Assim, buscou-se compreender as prováveis origens do comportamento agressivo/violento apresentado pelas crianças na escola e que relações são possíveis de se estabelecer com a programação da televisão. Foi realizada pesquisa bibliográfica abordando estudos que examinaram essas relações. Baseado nisso, reflexões sugerem estratégia teórico-metodológica na Educação Física escolar para o trato pedagógico do tema, evidenciada a necessidade de educar com e para a televisão, objetivando formar indivíduos mais críticos e reflexivos frente a este conteúdo cultural.Universidade Federal de Santa Catarina2004-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/203010.5007/%xMotrivivência; n. 23 (2004): A produção do curso de especialização em Educação Física Escolar do NEPEF/CDS/UFSC; 143-1682175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2030/3905Giassi, Rita CássiaPires, Giovani De Lorenziinfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-06-30T18:21:46Zoai:periodicos.ufsc.br:article/2030Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2008-06-30T18:21:46Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
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