É o naturalismo biológico uma concepção fisicalista?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Athayde Prata, Tárik
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Principia (Florianópolis. Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/principia/article/view/1808-1711.2012v16n2p255
Resumo: This paper is concerned with the question as to whether biological naturalism (John Searle’s solution for the mind-body problem) can be construed as a physicalist account of the mind. Despite defending physicalism in connection with particulars (section 2), Searle accepts the dualists’ basic argument for the irreducibility of mental properties (section 3). However, Searle is unable to substantiate his claim that such irreducibility is compatible with physicalism (section 4). This being the case, his theory about the mind is shown to be a variety of property dualism.
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spelling É o naturalismo biológico uma concepção fisicalista?É o naturalismo biológico uma concepção fisicalista?This paper is concerned with the question as to whether biological naturalism (John Searle’s solution for the mind-body problem) can be construed as a physicalist account of the mind. Despite defending physicalism in connection with particulars (section 2), Searle accepts the dualists’ basic argument for the irreducibility of mental properties (section 3). However, Searle is unable to substantiate his claim that such irreducibility is compatible with physicalism (section 4). This being the case, his theory about the mind is shown to be a variety of property dualism.O artigo investiga se o naturalismo biológico (a solução de John Searle para o problema mente-corpo) pode ser considerado uma concepção fisicalista acerca da mente. Apesar de defender um fisicalismo a respeito dos particulares (seção 2), Searle adere ao argumento básico dos dualistas para a irredutibilidade das propriedades mentais (seção 3), e não consegue fundamentar sua alegação de que tal irredutibilidade é compatível com o fisicalismo (seção 4). Desse modo, sua teoria da mente se revela como um dualismo de propriedades.Federal University of Santa Catarina – UFSC2013-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/principia/article/view/1808-1711.2012v16n2p25510.5007/1808-1711.2012v16n2p255Principia: an international journal of epistemology; Vol. 16 No. 2 (2012); 255-276Principia: an international journal of epistemology; Vol. 16 Núm. 2 (2012); 255-276Principia: an international journal of epistemology; v. 16 n. 2 (2012); 255-2761808-17111414-4247reponame:Principia (Florianópolis. Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/principia/article/view/1808-1711.2012v16n2p255/24095Copyright (c) 2021 Tárik de Athayde Pratainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Athayde Prata, Tárik2019-09-12T11:48:19Zoai:periodicos.ufsc.br:article/24394Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/principiaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/principia/oaiprincipia@contato.ufsc.br||principia@contato.ufsc.br1808-17111414-4247opendoar:2019-09-12T11:48:19Principia (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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