Neotv: metalanguage brands in Brazil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/186 |
Resumo: | Between the 1980s and 2000s, there are important changes in relation to the aesthetic and narrative characteristics of TV in Brazil, especially in the way it speaks of itself. This article presents a mapping of programs from different broadcasters throughout these 30 years, aiming to observe the transformation of the characteristics related to metalanguage throughout this period, in Brazilian television. It is based on the concept of Neotevê, proposed in the 1980s by Eco (1986) and Casetti and Odin (2012), in order to also update it in this new scenario. |
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Neotv: metalanguage brands in BrazilNeotevê: marcas da metalinguagem no BrasilTelevisão BrasileiraNeotevêMetalinguagemEstéticaBetween the 1980s and 2000s, there are important changes in relation to the aesthetic and narrative characteristics of TV in Brazil, especially in the way it speaks of itself. This article presents a mapping of programs from different broadcasters throughout these 30 years, aiming to observe the transformation of the characteristics related to metalanguage throughout this period, in Brazilian television. It is based on the concept of Neotevê, proposed in the 1980s by Eco (1986) and Casetti and Odin (2012), in order to also update it in this new scenario.Entre as décadas de 1980 e 2000, notam-se importantes mudanças em relação às características estéticas e narrativas da TV no Brasil, em especial no modo como ela fala de si mesma. Este artigo apresenta um mapeamento de programas de diferentes emissoras ao longo desses 30 anos, objetivando observar a transformação das características relacionadas à metalinguagem ao longo deste período, na televisão brasileira. Parte-se do conceito de Neotevê, proposto nos anos 80 por Eco (1986) e Casetti e Odin (2012), a fim de também atualizá-lo neste novo cenário.UFSCar2014-07-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/186Revista GEMInIS; v. 5 n. 1 (2014): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário; 96-119Revista GEMInIS; Vol. 5 No. 1 (2014): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário; 96-119Revista GEMInIS; Vol. 5 Núm. 1 (2014): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário; 96-1192179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/186/155Doyle Torres, Carla Simoneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:11:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/186Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:11:25Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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