DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Siqueira Venanzoni, Thiago
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534
Resumo: This article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences.
id UFSCAR-2_5252dade05d42f40d7a5caaf190f1384
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/534
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMSDIVERSIDAD EN PLATAFORMAS DE DISTRIBUCIÓN GLOBALDIVERSIDADE EM PLATAFORMAS GLOBAIS DE DISTRIBUIÇÃODiversidadecoletivos audiovisuaisplataformas globaisDiversityaudiovisual collectivesglobal platformsThis article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences.Este artículo discutirá las diversas formas en que la diversidad se presenta desde las plataformas globales de distribución audiovisual. Para el análisis, optamos por tres producciones de grupos y colectivos audiovisuales en las plataformas de streaming Netflix y Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), del Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), Filmes de Plástico, Contagem-MG y Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), Rosza Filmes, de Cachoeira-BA. Su presencia coincide con el discurso de la diversidad incorporado a las identidades de las empresas y la búsqueda de estas plataformas globales para producciones locales en espacios donde las empresas analizan las audiencias de los consumidores.O presente artigo debaterá as várias formas em que a diversidade se apresenta a partir das plataformas globais de distribuição audiovisuais. Para a análise optamos por três produções de grupos e coletivos audiovisuais nas plataformas de streaming Netflix e Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), do Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), da Filmes de Plástico, de Contagem-MG e Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), da Rosza Filmes, de Cachoeira-BA. A presença delas coincide com o discurso da diversidade incorporada às identidades das empresas e a busca dessas plataformas globais por produções locais em espaços em que as empresas analisam públicos consumidores.UFSCar2021-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/53410.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226Revista GEMInIS; v. 12 n. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 1 (2021): Challenges, Trends and Research: Audiovisual Scripts - Part 1; 212-226Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-2262179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534/417Copyright (c) 2021 Thiago Siqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccessSiqueira Venanzoni, Thiago2021-10-31T18:40:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/534Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-10-31T18:40:37Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
DIVERSIDAD EN PLATAFORMAS DE DISTRIBUCIÓN GLOBAL
DIVERSIDADE EM PLATAFORMAS GLOBAIS DE DISTRIBUIÇÃO
title DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
spellingShingle DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
Siqueira Venanzoni, Thiago
Diversidade
coletivos audiovisuais
plataformas globais
Diversity
audiovisual collectives
global platforms
title_short DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
title_full DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
title_fullStr DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
title_full_unstemmed DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
title_sort DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
author Siqueira Venanzoni, Thiago
author_facet Siqueira Venanzoni, Thiago
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Siqueira Venanzoni, Thiago
dc.subject.por.fl_str_mv Diversidade
coletivos audiovisuais
plataformas globais
Diversity
audiovisual collectives
global platforms
topic Diversidade
coletivos audiovisuais
plataformas globais
Diversity
audiovisual collectives
global platforms
description This article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534
identifier_str_mv 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534/417
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Thiago Siqueira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Thiago Siqueira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 12 n. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226
Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 1 (2021): Challenges, Trends and Research: Audiovisual Scripts - Part 1; 212-226
Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434638592114688