DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534 |
Resumo: | This article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences. |
id |
UFSCAR-2_5252dade05d42f40d7a5caaf190f1384 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/534 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMSDIVERSIDAD EN PLATAFORMAS DE DISTRIBUCIÓN GLOBALDIVERSIDADE EM PLATAFORMAS GLOBAIS DE DISTRIBUIÇÃODiversidadecoletivos audiovisuaisplataformas globaisDiversityaudiovisual collectivesglobal platformsThis article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences.Este artículo discutirá las diversas formas en que la diversidad se presenta desde las plataformas globales de distribución audiovisual. Para el análisis, optamos por tres producciones de grupos y colectivos audiovisuales en las plataformas de streaming Netflix y Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), del Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), Filmes de Plástico, Contagem-MG y Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), Rosza Filmes, de Cachoeira-BA. Su presencia coincide con el discurso de la diversidad incorporado a las identidades de las empresas y la búsqueda de estas plataformas globales para producciones locales en espacios donde las empresas analizan las audiencias de los consumidores.O presente artigo debaterá as várias formas em que a diversidade se apresenta a partir das plataformas globais de distribuição audiovisuais. Para a análise optamos por três produções de grupos e coletivos audiovisuais nas plataformas de streaming Netflix e Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), do Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), da Filmes de Plástico, de Contagem-MG e Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), da Rosza Filmes, de Cachoeira-BA. A presença delas coincide com o discurso da diversidade incorporada às identidades das empresas e a busca dessas plataformas globais por produções locais em espaços em que as empresas analisam públicos consumidores.UFSCar2021-06-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/53410.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226Revista GEMInIS; v. 12 n. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 1 (2021): Challenges, Trends and Research: Audiovisual Scripts - Part 1; 212-226Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-2262179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534/417Copyright (c) 2021 Thiago Siqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccessSiqueira Venanzoni, Thiago2021-10-31T18:40:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/534Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-10-31T18:40:37Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS DIVERSIDAD EN PLATAFORMAS DE DISTRIBUCIÓN GLOBAL DIVERSIDADE EM PLATAFORMAS GLOBAIS DE DISTRIBUIÇÃO |
title |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
spellingShingle |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS Siqueira Venanzoni, Thiago Diversidade coletivos audiovisuais plataformas globais Diversity audiovisual collectives global platforms |
title_short |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
title_full |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
title_fullStr |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
title_full_unstemmed |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
title_sort |
DIVERSITY IN GLOBAL DISTRIBUTION PLATFORMS |
author |
Siqueira Venanzoni, Thiago |
author_facet |
Siqueira Venanzoni, Thiago |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Siqueira Venanzoni, Thiago |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Diversidade coletivos audiovisuais plataformas globais Diversity audiovisual collectives global platforms |
topic |
Diversidade coletivos audiovisuais plataformas globais Diversity audiovisual collectives global platforms |
description |
This article discuss the various ways in which diversity presents itself from global audiovisual distribution platforms. For the analysis we opted for three productions of audiovisual groups and collectives avaiable on the Netflix and Prime Video: Branco sai, preto fica (Adirley Queirós, 2014), from the Coletivo de Cinema de Ceilândia (CEICINE), Ceilândia-DF, Temporada (André Novais de Oliveira, 2018), from Filmes de Plástico, Contagem-MG and Café com Canela (Glenda Nicácio, Ary Rosa, 2017), from Rosza Filmes, Cachoeira-BA. Their presence coincides with the discourse of diversity incorporated into the identities of companies and the search for these global platforms for local productions in spaces where companies seek consumer audiences. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534 |
identifier_str_mv |
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i1p212-226 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/534/417 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Thiago Siqueira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Thiago Siqueira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 12 n. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226 Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 1 (2021): Challenges, Trends and Research: Audiovisual Scripts - Part 1; 212-226 Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 1 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 1; 212-226 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638592114688 |