OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/410 |
Resumo: | This research identifies, characterizes and analyzes the main communication innovation movements in Brazil and how they sustain and interact with the ecosystem. In order to do so, he carried out qualitative and exploratory research in three universes: startups, established media companies, investment funds and organizations promoting innovation. Primary and secondary data were collected through a structured interview, documentary research and participant observation. Among the results, it was verified that in all the research universes the degree of innovation is reduced, the innovation is incremental, and there is a lack of integration between the entities of the ecosystem. |
id |
UFSCAR-2_6b6e48b9d4700f1e0ae76769bd2f566f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/410 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMAInovaçãoComunicaçãoEcossistemaStartupEmpresas de mídiaThis research identifies, characterizes and analyzes the main communication innovation movements in Brazil and how they sustain and interact with the ecosystem. In order to do so, he carried out qualitative and exploratory research in three universes: startups, established media companies, investment funds and organizations promoting innovation. Primary and secondary data were collected through a structured interview, documentary research and participant observation. Among the results, it was verified that in all the research universes the degree of innovation is reduced, the innovation is incremental, and there is a lack of integration between the entities of the ecosystem. Esta pesquisa identifica, caracteriza e analisa os principais movimentos de inovação em comunicação no Brasil e de que forma eles se sustentam e interagem com o ecossistema. Foi realizada pesquisa qualitativa e exploratória em três universos: startups, empresas de mídia estabelecidas e fundos de investimentos e organizações de fomento à inovação. Foram coletados dados primários e secundários por meio de entrevista estruturada, pesquisa documental e observação participante. Dentre os resultados, verificou-se que em todos os universos de pesquisa o grau de inovação é reduzido, a inovação é incremental, e há uma falta de integração entre os entes do ecossistema.UFSCar2019-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/41010.4322/2179-1465.021Revista GEMInIS; v. 9 n. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-25Revista GEMInIS; Vol. 9 No. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-25Revista GEMInIS; Vol. 9 Núm. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-252179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/410/320Copyright (c) 2018 Lucas Vieira de Araujoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraujo, Lucas Vieira de2020-08-10T20:10:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/410Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:04Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
title |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
spellingShingle |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA Araujo, Lucas Vieira de Inovação Comunicação Ecossistema Startup Empresas de mídia |
title_short |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
title_full |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
title_fullStr |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
title_full_unstemmed |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
title_sort |
OPORTUNIDADES E DESAFIOS DA INOVAÇÃO EM COMUNICAÇÃO NO BRASIL A PARTIR DE UMA AVALIAÇÃO DO ECOSSISTEMA |
author |
Araujo, Lucas Vieira de |
author_facet |
Araujo, Lucas Vieira de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araujo, Lucas Vieira de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inovação Comunicação Ecossistema Startup Empresas de mídia |
topic |
Inovação Comunicação Ecossistema Startup Empresas de mídia |
description |
This research identifies, characterizes and analyzes the main communication innovation movements in Brazil and how they sustain and interact with the ecosystem. In order to do so, he carried out qualitative and exploratory research in three universes: startups, established media companies, investment funds and organizations promoting innovation. Primary and secondary data were collected through a structured interview, documentary research and participant observation. Among the results, it was verified that in all the research universes the degree of innovation is reduced, the innovation is incremental, and there is a lack of integration between the entities of the ecosystem. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/410 10.4322/2179-1465.021 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/410 |
identifier_str_mv |
10.4322/2179-1465.021 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/410/320 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Lucas Vieira de Araujo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Lucas Vieira de Araujo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 9 n. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-25 Revista GEMInIS; Vol. 9 No. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-25 Revista GEMInIS; Vol. 9 Núm. 3 (2018): III Jornada Internacional GEMInIS (JIG 2018): Entretenimento Transmídia Multiplataforma; 4-25 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638487257088 |