The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51 |
Resumo: | With a growing supply of databases and still a shy farm sectors regulators, the Web stands as an environment of free exercise of artistic contemporary, which implies the modification of the status of a spectator to the creator. Thus, this study aims to identify the new role of beholder in the face of current media technologies, presenting an interactive nature in the face of certain art works (such as web art and transcinema). In this sense, we see how the Internet is becoming an area of remains, pieces of debris or other areas of artistic production, as well as diverse and productive show. |
id |
UFSCAR-2_8931f88970c97aa318f3485c88630931 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/51 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic MakingAs Possibilidades Criativas da Internet: o banco de dados e o fazer artístico contemporâneoArteRedeInteratividadeBanco de dadosArtNetworkInteractiveDatabaseWith a growing supply of databases and still a shy farm sectors regulators, the Web stands as an environment of free exercise of artistic contemporary, which implies the modification of the status of a spectator to the creator. Thus, this study aims to identify the new role of beholder in the face of current media technologies, presenting an interactive nature in the face of certain art works (such as web art and transcinema). In this sense, we see how the Internet is becoming an area of remains, pieces of debris or other areas of artistic production, as well as diverse and productive show.Com a crescente alimentação dos bancos de dados e ainda uma tímida exploração de setores regulamentadores, a Web se coloca como um ambiente de livre exercício do fazer artístico contemporâneo, implicando, desse modo, em uma modificação do estatuto de espectador para criador. A partir disso, este trabalho objetiva identificar o novo papel do espectador diante das atuais tecnologias midiáticas, apresentando um caráter interativo diante de determinadas obras arte (como a web art e o transcinema). Neste sentido, veremos como a internet torna-se um espaço de sobras, restos ou retalhos de outras áreas da produção artística, bem como se mostra diverso e produtivo. UFSCar2011-05-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51Revista GEMInIS; v. 2 n. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-270Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-270Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-2702179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51/48Xavier de Lima, MaríliaNogueira e Conceição, Pedroinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:12:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/51Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:12:31Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making As Possibilidades Criativas da Internet: o banco de dados e o fazer artístico contemporâneo |
title |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
spellingShingle |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making Xavier de Lima, Marília Arte Rede Interatividade Banco de dados Art Network Interactive Database |
title_short |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
title_full |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
title_fullStr |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
title_full_unstemmed |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
title_sort |
The Creative Possibilities of the Internet: the Database and the Contemporary Artistic Making |
author |
Xavier de Lima, Marília |
author_facet |
Xavier de Lima, Marília Nogueira e Conceição, Pedro |
author_role |
author |
author2 |
Nogueira e Conceição, Pedro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Xavier de Lima, Marília Nogueira e Conceição, Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Arte Rede Interatividade Banco de dados Art Network Interactive Database |
topic |
Arte Rede Interatividade Banco de dados Art Network Interactive Database |
description |
With a growing supply of databases and still a shy farm sectors regulators, the Web stands as an environment of free exercise of artistic contemporary, which implies the modification of the status of a spectator to the creator. Thus, this study aims to identify the new role of beholder in the face of current media technologies, presenting an interactive nature in the face of certain art works (such as web art and transcinema). In this sense, we see how the Internet is becoming an area of remains, pieces of debris or other areas of artistic production, as well as diverse and productive show. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-05-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/51/48 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 2 n. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-270 Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-270 Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 1 (2011): Mobilidade: tendências e desafios na era digital; 262-270 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434637129351168 |