no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330 |
Resumo: | This work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems. |
id |
UFSCAR-2_afc35be8f5dc15408e3d811c7b0be4b8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/330 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united statesNO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS: Uma cartografia dos sistemas de distribuição de séries televisivas nos Estados Unidoscreative industriesAmerican television fictionproduction and distribution systemsaudiovisualindústrias criativasficção televisiva americanaficção seriada televisivaseriessistemas de produção e distribuiçãotelevisãotelevisionThis work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems.Este trabalho busca esboçar as características dos mais importantes modelos de distribuição comercial de séries televisivas originais nos Estados Unidos, nomeadamente: redes abertas, canais básicos de cabo, canais premium e o emergente sistema de produção de conteúdo televisivo para distribuição exclusiva online. O objetivo é apresentar os constrangimentos institucionais e desafios que cada um desses sistemas enfrenta e o impacto destes distintos modelos de negócios sobre os produtos, num enquadramento guiado pelos recentes estudos sobre indústrias criativas. Longe de escrutinar em detalhe o mosaico que constitui a paisagem televisiva estadunidense, este estudo tem um caráter cartográfico, centrando sua argumentação em apenas uma empresa ligada a cada um desses sistemas.UFSCar2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudos de Televisão; Estudos de Mídia; Indústrias Criativasapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-1352179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330/pdfCopyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchiniinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva de Araújo, João EduardoBianchini, Maíra2020-08-10T20:10:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/330Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:23Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states NO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS: Uma cartografia dos sistemas de distribuição de séries televisivas nos Estados Unidos |
title |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
spellingShingle |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states Silva de Araújo, João Eduardo creative industries American television fiction production and distribution systems audiovisual indústrias criativas ficção televisiva americana ficção seriada televisiva series sistemas de produção e distribuição televisão television |
title_short |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
title_full |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
title_fullStr |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
title_full_unstemmed |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
title_sort |
no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states |
author |
Silva de Araújo, João Eduardo |
author_facet |
Silva de Araújo, João Eduardo Bianchini, Maíra |
author_role |
author |
author2 |
Bianchini, Maíra |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva de Araújo, João Eduardo Bianchini, Maíra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
creative industries American television fiction production and distribution systems audiovisual indústrias criativas ficção televisiva americana ficção seriada televisiva series sistemas de produção e distribuição televisão television |
topic |
creative industries American television fiction production and distribution systems audiovisual indústrias criativas ficção televisiva americana ficção seriada televisiva series sistemas de produção e distribuição televisão television |
description |
This work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Estudos de Televisão; Estudos de Mídia; Indústrias Criativas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchini info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchini |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135 Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135 Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434638095089664 |