no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva de Araújo, João Eduardo
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Bianchini, Maíra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330
Resumo: This work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems.
id UFSCAR-2_afc35be8f5dc15408e3d811c7b0be4b8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/330
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united statesNO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS: Uma cartografia dos sistemas de distribuição de séries televisivas nos Estados Unidoscreative industriesAmerican television fictionproduction and distribution systemsaudiovisualindústrias criativasficção televisiva americanaficção seriada televisivaseriessistemas de produção e distribuiçãotelevisãotelevisionThis work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems.Este trabalho busca esboçar as características dos mais importantes modelos de distribuição comercial de séries televisivas originais nos Estados Unidos, nomeadamente: redes abertas, canais básicos de cabo, canais premium e o emergente sistema de produção de conteúdo televisivo para distribuição exclusiva online. O objetivo é apresentar os constrangimentos institucionais e desafios que cada um desses sistemas enfrenta e o impacto destes distintos modelos de negócios sobre os produtos, num enquadramento guiado pelos recentes estudos sobre indústrias criativas. Longe de escrutinar em detalhe o mosaico que constitui a paisagem televisiva estadunidense, este estudo tem um caráter cartográfico, centrando sua argumentação em apenas uma empresa ligada a cada um desses sistemas.UFSCar2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEstudos de Televisão; Estudos de Mídia; Indústrias Criativasapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-1352179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330/pdfCopyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchiniinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva de Araújo, João EduardoBianchini, Maíra2020-08-10T20:10:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/330Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:23Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
NO BUSINESS LIKE SHOW BUSINESS: Uma cartografia dos sistemas de distribuição de séries televisivas nos Estados Unidos
title no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
spellingShingle no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
Silva de Araújo, João Eduardo
creative industries
American television fiction
production and distribution systems
audiovisual
indústrias criativas
ficção televisiva americana
ficção seriada televisiva
series
sistemas de produção e distribuição
televisão
television
title_short no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
title_full no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
title_fullStr no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
title_full_unstemmed no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
title_sort no business like show business: a cartography of television series distribution systems in the united states
author Silva de Araújo, João Eduardo
author_facet Silva de Araújo, João Eduardo
Bianchini, Maíra
author_role author
author2 Bianchini, Maíra
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva de Araújo, João Eduardo
Bianchini, Maíra
dc.subject.por.fl_str_mv creative industries
American television fiction
production and distribution systems
audiovisual
indústrias criativas
ficção televisiva americana
ficção seriada televisiva
series
sistemas de produção e distribuição
televisão
television
topic creative industries
American television fiction
production and distribution systems
audiovisual
indústrias criativas
ficção televisiva americana
ficção seriada televisiva
series
sistemas de produção e distribuição
televisão
television
description This work seeks to sketch the features of the main models for commercial distribution of original television series in the United States, namely: networks, basic cable channels, premium channels and the emergent system of television content’s production for exclusive online distribution. Its objective is to present the institutional constraints and challenges that each of these systems faces and the impact of these distinct business models upon the products, in a framework guided by the recent studies on creative industries. Far from scrutinizing in detail the mosaic that constitutes the American television landscape, this study is of a cartographic character, centering its argument in only one company linked to each of these systems.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Estudos de Televisão; Estudos de Mídia; Indústrias Criativas
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/330/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchini
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 João Eduardo Silva de Araújo, Maíra Bianchini
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 8 n. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135
Revista GEMInIS; Vol. 8 No. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135
Revista GEMInIS; Vol. 8 Núm. 3 (2017): Negócios, inovação, tecnologia e políticas públicas para o audiovisual multiplataformas; 113-135
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434638095089664