VISIT ERODA: PROMOTIONAL TRANSMEDIA STORYTELLING FOR THE MUSIC INDUSTRY
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/496 |
Resumo: | This case study discusses transmedia strategies, storytelling and fandoms as a target audience. The music industry presents specific possibilities and challenges when it comes to promotional transmedia storytelling. While a devoted target audience allow for intense engagement, a non-narrative product requires the employment of alternative storytelling resources. Visit Eroda, a campaign promoting British singer Harry Styles, is an example of effective use of narrative and conceptual expedients in a transmedia strategy. |
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VISIT ERODA: PROMOTIONAL TRANSMEDIA STORYTELLING FOR THE MUSIC INDUSTRYVISIT ERODA: NARRATIVA TRANSMEDIA PROMOCIONAL PARA LA INDUSTRIA DE LA MÚSICAVISITE ERODA: NARRATIVA TRANSMIDIÁTICA PROMOCIONAL PARA A INDÚSTRIA MUSICALComunicaciónNarrativasTransmediaIndustria musicalCultura de fansComunicaçãoNarrativasTransmídiaIndústria musicalCultura de fãsCommunicationStorytellingTransmediaMusic IndustryFan CultureThis case study discusses transmedia strategies, storytelling and fandoms as a target audience. The music industry presents specific possibilities and challenges when it comes to promotional transmedia storytelling. While a devoted target audience allow for intense engagement, a non-narrative product requires the employment of alternative storytelling resources. Visit Eroda, a campaign promoting British singer Harry Styles, is an example of effective use of narrative and conceptual expedients in a transmedia strategy. A partir do estudo de uma campanha criada para divulgar lançamentos fonográficos, são discutidas questões relativas a estratégias transmidiáticas e seus aspectos narrativos, além de sua adequação a um público-alvo específico: fandoms. A indústria musical apresenta possibilidades e desafios específicos para o uso de narrativas transmidiáticas como recurso promocional. Enquanto o público formado por fandoms ativos facilita ações precisas de engajamento, o produto, música, por não ser inerentemente narrativo, requer a aplicação de mecanismos alternativos. A campanha Visit Eroda, promovendo o cantor britânico Harry Styles, apresenta uso eficaz de recursos narrativos e conceituais em uma estratégia transmidiática.UFSCar2021-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/496Revista GEMInIS; v. 11 n. 3 (2020): Redes de Comunicação e Narrativas em Saúde - Parte 2; 162-184Revista GEMInIS; Vol. 11 No. 3 (2020): Communication Networks and Health Narratives - Part 2; 162-184Revista GEMInIS; Vol. 11 Núm. 3 (2020): Redes de comunicación y narrativas de salud - Parte 2; 162-1842179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/496/401Copyright (c) 2020 Barbara Emanuelinfo:eu-repo/semantics/openAccessEmanuel, Barbara2021-02-02T12:37:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/496Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-02-02T12:37:51Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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