Internet or TV? New strategies for launching "De Volta"
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127 |
Resumo: | The changes that the extensive use of the internet and its tools brought to the daily lives of individuals in contemporary society have also generated significant changes in behavior and relationships. These changes extend to the universe of audiovisual works and the way in which the viewer relates to them. This reality promotes new ways of disseminating and launching films, with the goal of winning an increasingly large audience. A non-commercial work aimed at promoting reflection on human rights through an instigating and innovative approach, the documentary "De Volta" has an unprecedented launch on Canal Futura. |
id |
UFSCAR-2_d9e34f681a4c489c8680b0c16c92dcc7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/127 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta"Internet ou TV? Novas estratégias de lançamento para “De Volta”TVinternetestratégias de divulgaçãoplataforma digitalThe changes that the extensive use of the internet and its tools brought to the daily lives of individuals in contemporary society have also generated significant changes in behavior and relationships. These changes extend to the universe of audiovisual works and the way in which the viewer relates to them. This reality promotes new ways of disseminating and launching films, with the goal of winning an increasingly large audience. A non-commercial work aimed at promoting reflection on human rights through an instigating and innovative approach, the documentary "De Volta" has an unprecedented launch on Canal Futura.As mudanças que o uso extensivo da internet e das suas ferramentas trouxeram para o cotidiano dos indivíduos da sociedade contemporânea também geraram alterações significativas no comportamento e nos relacionamentos. Essas alterações se estendem ao universo das obras audiovisuais e a forma com que o espectador se relaciona com elas. Essa realidade promove novas formas de divulgação e lançamento de filmes, com o objetivo de conquistar um público cada vez mais numeroso. Obra sem fins comerciais destinada a promover a reflexão sobre os direitos humanos através de uma abordagem instigante e inovadora, o documentário “De Volta” tem um lançamento inédito no Canal Futura.UFSCar2013-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTV; internet; estratégias de divulgação; plataforma digitalapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127Revista GEMInIS; v. 4 n. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-68Revista GEMInIS; Vol. 4 No. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-68Revista GEMInIS; Vol. 4 Núm. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-682179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127/99Bungarten, Verainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:11:58Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/127Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:11:58Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" Internet ou TV? Novas estratégias de lançamento para “De Volta” |
title |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
spellingShingle |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" Bungarten, Vera TV internet estratégias de divulgação plataforma digital |
title_short |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
title_full |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
title_fullStr |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
title_full_unstemmed |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
title_sort |
Internet or TV? New strategies for launching "De Volta" |
author |
Bungarten, Vera |
author_facet |
Bungarten, Vera |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bungarten, Vera |
dc.subject.por.fl_str_mv |
TV internet estratégias de divulgação plataforma digital |
topic |
TV internet estratégias de divulgação plataforma digital |
description |
The changes that the extensive use of the internet and its tools brought to the daily lives of individuals in contemporary society have also generated significant changes in behavior and relationships. These changes extend to the universe of audiovisual works and the way in which the viewer relates to them. This reality promotes new ways of disseminating and launching films, with the goal of winning an increasingly large audience. A non-commercial work aimed at promoting reflection on human rights through an instigating and innovative approach, the documentary "De Volta" has an unprecedented launch on Canal Futura. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-08-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion TV; internet; estratégias de divulgação; plataforma digital |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/127/99 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 4 n. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-68 Revista GEMInIS; Vol. 4 No. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-68 Revista GEMInIS; Vol. 4 Núm. 1 (2013): TV Pós Digital; 57-68 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434637480624128 |