Trauma patient’s perception on the assistance offered during hospitalization
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/21306 |
Resumo: | Aim: to identify the trauma patient’s perception about the offered assistance. Method: descriptive research, which data were collected from August to October, 2015, through semi-structured interviews with eight patients. The collected data were analyzed through thematic content analysis, from which three categories emerged: experience with the lesion, perception on hospitalization and assistance received by the health staff. Results: positive perception and demonstration of surprise regarding the trauma treatment process during hospitalization were identified. Besides, patients showed themselves satisfied regarding multiprofessional staff assistance, mainly referring to efficient communication and to the offered care. Final considerations: patient’s satisfaction is related to human and material resources available in the trauma unit, that is the reason why it is necessary to offer, in addition to quality of care, an adequate infrastructure to welcome the patient and his/her companion. |
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Trauma patient’s perception on the assistance offered during hospitalizationPercepción del paciente traumatológico acerca de la asistencia durante la hospitalizaciónPercepção do paciente traumatológico acerca da assistência prestada durante a hospitalizaçãoTraumatologyPerceptionNursing careHospitalizationTraumatologíaPercepciónAtención de enfermeiraHospitalizaciónTraumatologiaPercepçãoCuidados de EnfermagemHospitalizaçãoTraumatologiaAim: to identify the trauma patient’s perception about the offered assistance. Method: descriptive research, which data were collected from August to October, 2015, through semi-structured interviews with eight patients. The collected data were analyzed through thematic content analysis, from which three categories emerged: experience with the lesion, perception on hospitalization and assistance received by the health staff. Results: positive perception and demonstration of surprise regarding the trauma treatment process during hospitalization were identified. Besides, patients showed themselves satisfied regarding multiprofessional staff assistance, mainly referring to efficient communication and to the offered care. Final considerations: patient’s satisfaction is related to human and material resources available in the trauma unit, that is the reason why it is necessary to offer, in addition to quality of care, an adequate infrastructure to welcome the patient and his/her companion.Objetivo: identificar la percepción del paciente traumatológico acerca de la asistencia prestada. Método: trata de una investigación descriptiva, con datos recolectados entre agosto y octubre de 2015, con ocho pacientes entrevistados por medio de entrevista semiestructurada. Las informaciones recogidas fueron analizadas por medio del análisis de contenido temático y tres categorías fueron creadas: experiencia con la lesión, percepción frente a la hospitalización y asistencia prestada por el equipo de salud. Resultados: se identificó percepción positiva y demostración de sorpresa en relación al proceso de tratamiento del trauma durante hospitalización. Además, los pacientes demostraron satisfacción cuanto a la atención del equipo multiprofesional, principalmente en relación a comunicación eficiente y a los cuidados ofrecidos. Consideraciones finales: la satisfacción del paciente está relacionada a recursos humanos y materiales disponibles en unidad traumatológica, por eso es necesario ofrecer, además de cuidado de calidad, una infraestructura adecuada a acogida del paciente y de su acompañante.Objetivo: identificar a percepção do paciente traumatológico acerca da assistência prestada. Método: trata-se de uma pesquisa descritiva, cujos dados foram coletados entre agosto e outubro de 2015, abordando-se oito pacientes por meio da entrevista semiestruturada. Analisou-se as informações colhidas por meio da análise de conteúdo temática, criando-se três categorias: experiência com a lesão, percepção frente a hospitalização e assistência recebida pela equipe de saúde. Resultados: identificou-se a percepção positiva e a demonstração de surpresa em relação ao processo de tratamento do trauma durante hospitalização. Além disso, os pacientes se demonstraram satisfeitos quanto ao atendimento da equipe multiprofissional, principalmente no que se refere à comunicação eficiente e aos cuidados oferecidos. Considerações finais: a satisfação do paciente está relacionada aos recursos humanos e materiais disponíveis na unidade traumatológica, por isso é necessário oferecer, além de um cuidado de qualidade, uma infraestrutura adequada ao acolhimento do paciente e de seu acompanhante.Universidade Federal de Santa Maria2016-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/2130610.5902/2179769221306Revista de Enfermagem da UFSM; v. 6 n. 3 (2016); 393 - 4032179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/21306/pdfSilva, NiltonBärtschi Gabatz, Ruth IrmgardLemes, Renata Araújoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-04-20T13:26:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21306Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2021-04-20T13:26:34Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
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